نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، تهیهکنندهی عنوان Final Fantasy 16 میگوید که اگر تنها یک پلتفرم بازی وجود داشته باشد، برای توسعهدهندگان و بازیکنان بهتر خواهد بود.
بر اساس ترجمهی رسانهی IGN از مصاحبه با یک کانال یوتیوبی تایوانی، نائوکی یوشیدا در طی این مصاحبه اظهار داشته که اگر پلتفرمهای کنسولی رقیب وجود نداشته باشند، برای توسعهدهندگان و بازیکنان به طور یکسان بهتر است.
یوشیدا در این خصوص اظهار داشت:
در خصوص پلتفرمهای گیمینگ احتمالاً نباید چنین چیزی بگویم، اما ای کاش تنها یک پلتفرم بازی وجود داشت، زیرا این هم برای توسعهدهندگان و هم برای بازیکنان بهتر است.
سونی و مایکروسافت هر دو تعدادی از عناوین ثرد پارتی را به عنوان بازیهای انحصاری کنسول در طول سالهای اخیر تعیین کردهاند. یکی از بارزترین نمونههای آن، ارتباط سازنده پلی استیشن با اسکوئر انیکس (Square Enix) است که در سالهای اخیر شاهد عدم عرضهی بازیهای Final Fantasy 7 Remake و Final Fantasy 16 برای ایکس باکس بودیم.
با این حال، اسکوئر انیکس ماه گذشته اعلام کرد که بازی Final Fantasy 14 که نائوکی یوشیدا کارگردانی آن را بر عهده داشت، سرانجام پس از گذشت یک دهه، سال ۲۰۲۴ برای کنسولهای ایکس باکس منتشر خواهد شد.
بازی Final Fantasy 16 هماکنون بر روی پلی استیشن ۵ در دسترس قرار دارد و اسکوئر انیکس تایید کرده است که این بازی حداقل تا پایان سال جاری میلادی در انحصار کنسول سونی باقی خواهد ماند. همچنین این بازی در تاریخی نامشخص برای پلتفرم PC منتشر خواهد شد.
منبع: Videogameschronicle.com
, ای کاش تنها یک پلتفرم بازی وجود داشت