روز گذشته، شرکت سونی و استودیوی Nixxes از سیستم مورد نیاز بازی Ratchet and Clank: Rift Apart رونمایی کردند که نشان میدهد برای اجرای بازی، درایو SSD ضروری نیست. اما پیش از آن که تئوری خود مبنی بر تبلیغات دروغین حول نسخه PS5 را مطرح کنید، به نظر میرسد از یک فناوری جدید روی پلتفرم PC استفاده شده تا نیاز به SSD ضروری نباشد.
تیم Nixxes که وظیفۀ پورت روی PC را برعهده دارد، اعلام کرد برای حل مشکل انتقال سریع اطلاعات روی درایو HDD، آنها از نسخۀ ۱.۲ تکنولوژی DirectStorage مایکروسافت استفاده کردهاند که قابلیت بافر اطلاعات توسط درایوهای کند را به ارمغان میآورد و اجازۀ انتقال سریع assetهای بازی به کارت گرافیک را میدهد.
الکس بارثولومیوس (Alex Bartholomeus)، برنامهنویس ارشد پورت PC بازی Ratchet and Clank: Rift Apart، در این مورد، چنین توضیح داد:
برای Ratchet & Clank: Rift Apart روی PC، ما جاریسازی انطباقی اطلاعات بر اساس باند سختافزاری در دسترس را اضافه کردیم. این رویکرد اجازه میدهد تا جاریسازی اطلاعات برای هر شخصیسازی سختافزاریای ممکن شود. با DirectStorage، سرعت بالای NVMe SSD و آزادسازی کارت گرافیک، شاهد نتایجی پاسخگو حول استریم تکسچر در بالاترین تنظیمات ممکن هستیم.
تکنولوژی DirectStorage ساخته شده تا از سرعت بسیار بالای درایوهای PCIe NVMe SSD بهره ببرد، اما این فناوری با درایوهای SATA SSD و حتی دیسک درایوهای سنتی (HDD) نیز سازگار است. این بدان معنا است که Ratchet & Clank: Rift Apart از هر سختافزار ذخیرهسازی اطلاعاتی که در اختیار دارید (NVMe SSD ،SATA SSD و HDD) پشتیبانی میکند.
در ماه ژوئن سال ۲۰۲۰، مارکوس اسمیث (Marcus Smith)، کارگردان Rift Apart، اعلام کره بود که بدون درایو SSD کنسول پلی استیشن ۵، ساخت این عنوان ممکن نبود.
در سال ۲۰۲۱، وبسایت The Verge یک بررسی حول این موضوع انجام داد و متوجه شد که حتی با کندترین SSD بازار، این عنوان قابل اجرا بوده و بیانیۀ کارگردان بازی کمی اغراقآمیز است.
, بازیای که بدون SSD روی PS5 ممکن نبود، حالا بدون آن روی PC اجرا میشود