با وجود اینکه سگا (Sega) فناوری بلاکچین را بهصورت کامل کنار نگذاشته است اما اعتقاد دارد که بازیهای Play-to-Earn حوصله مخاطب را سر میبرند.
اخیراً رسانه Bloomberg گزارش داده است که شرکت سگا برنامههایش برای توسعه بازیهای بلاکچین را ادامه نخواهد داد. طی این گزارش آقای شوجی اوتسومی (Shuji Utsumi)، مدیر عملیات سگا، اظهار داشته است که:
بازیهای Play-to-Earn در عمل، خستهکننده هستند. چه فایدهای دارد وقتی بازیها سرگرمکننده نباشند.
شرکتِ مالک فرنچایز Sonic the Hedgehog، اگرچه به همکاران شخص ثالث اجازه داده است تا از مجموعههایی مانند Three Kingdoms و Virtual Fighter برای ساخت NFT استفاده کنند اما جهت جلوگیری از کاهش ارزش بازیهای بزرگترش، تمایلی ندارد تا آنها را به دنیای بلاکچین بیاورد.
اوتسومی درباره بلاکچین میگوید:
ما در حال بررسی هستیم که ببینیم آیا این فناوری، واقعاً در صعنت رشد خواهد کرد یا نه.
برای اکثر افراد حاضر در صنعت بازیهای ویدیویی، حرفهای مدافعان بلاکچین اغراقآمیز به نظر میرسد اما «اولین پنگوئن» بودن همواره به همین صورت بوده است. ما هیچوقت نباید آنها را دستکم بگیریم.
اوتسومی در صحبتهایش به اصطلاح جالب «اولین پنگوئن» اشاره میکند؛ مفهومی که در کتاب The Last Lecture نوشته رندی پاوش (Randy Pausch) استفاده شد و ماجرای آن از این قرار است که وقتی پنگوئن ها آماده میشوند تا در آب بپرند، نمیدانند درون آب چه خبر است؛ یا غذا پیدا خواهند کرد، یا چیزی نخواهند یافت یا از آن بدتر، شکار شیرهای دریایی خواهند شد.
به همین خاطر است که اگرچه سگا تمایلی برای ورود همهجانبه به بازار بلاکچین ندارد اما بهصورت کامل آن را کنار نگذاشته است تا در صورتی که این فناوری درآینده رونق پیدا کرد، بتواند حضور قدرتمندی در آن داشته باشد.
منبع: Video Games Chronicle
, مدیر اجرایی Sega بازیهای Play-to-Earn را خستهکننده خواند