Sea of Stars مانند یک فیلم ژانر عالی از یک کارگردان ماهر است. آشنا به نظر می رسد و احساس می کند. شما اساساً می دانید چه چیزی را باید انتظار داشته باشید و احتمالاً حتی می توانید ضربات اصلی را پیش بینی کنید، اما این مانع از تجربه نمی شود. این نیت به قدری خوب اجرا شد که من مشتاق بودم همه چیز را در آن غوطه ور کنم و در این مورد، در ستاره ها شنا کنم. من از نتیجه گیری Sea of Stars می ترسیدم نه به این دلیل که از بدترین اتفاق می ترسیدم، بلکه به این دلیل که نمی خواستم دنیا را ترک کنم و بازی را متوقف کنم.
دریای ستارگان که آشکارا از بزرگان RPG 16 بیتی مانند Super Mario RPG و در درجه اول Chrono Trigger الهام گرفته شده است، سفری درباره گروهی از دوستان است که در طول یک ماجراجویی تقریباً 25 ساعته به اندازه و تجربه رشد می کنند. داستان روی دو جنگجوی انقلاب متمرکز است، کودکانی که به جای زایمان سنتی توسط یک عقاب جادویی به دنیا می آیند که می توانند قدرت ماه و خورشید را کنترل کنند. چیزی که به عنوان یک ماجراجویی در مورد شکست دادن یک هیولا شروع می شود، طولی نمی کشد تا به چیزی بزرگتر از همه افراد درگیر تبدیل شود که در صورت لزوم به طرز چشمگیری هم کوچک و هم شخصی و حماسی می شود.
در نهایت، Sea of Stars داستانی درباره بار مسئولیت (و خدایان، و جادو، و دوستی) است و به خوبی تمام جنبه های داستان را نشان می دهد. شرورها شرور هستند و قهرمانان قهرمان هستند، اما من می فهمم که همه از کجا می آیند. من از این رویکرد به داستان و شخصیتهایش قدردانی میکنم و آن را به خاطر احساس آشنایی در ژانر، اما همچنین بازی با ایدههای بزرگتر درباره ایدئولوژی جاودانهها یا بازی با مفاهیم سرگرمکننده مانند آگاهی مشترک تحسین میکنم. من مشتاقانه تمام موضوعات اختیاری را دنبال کردم و به هر داستان غیردرسی از Teaks، تاریخنگار دورهگرد ما گوش دادم، که تمجیدی از جهانسازی بازی است.
فراتر از داستان، که جذاب است، یک بازی RPG نوبتی خارق العاده وجود دارد. هر رویارویی در Sea of Stars، از دشمنان تصادفی که در حین حل پازل با آنها برخورد می کنید تا رویارویی نهایی، کاملاً طراحی شده و مدنظر است. این مبارزه شما را تشویق میکند که به تواناییها و ترکیبهای خاص تکیه کنید تا فقط حمله اولیه را به هر دشمن انجام ندهید. این مبارزه همچنین دارای پاداش های زمان بندی شده برای فشار دادن دکمه است که کلید قلب RPG من است. دریافت چند ضربه اضافی یا آسیب کمتر از یک حمله با فشار دادن زمانبندیشده همیشه لذت بخش است و در Sea of Stars بهویژه لذت بخش است.
با تأکید بر تواناییهای خاص شخصیتها، سناریوها مانند پازل به نظر میرسند، اما این کار را بدون تکیه بیش از حد به راهحلهای مشابه انجام میدهند. همچنین از راه خود خارج می شود که شما را به خاطر آزمایش و استفاده از همه افراد مهمانی خود مجازات نمی کند. Sea of Stars بازیای است که در آن اعضای جدید در اواخر سفر به مهمانی شما میپیوندند، اما من از دیرکرد مد روز به همان اندازه، اگر نه بیشتر، از مهمانی اصلی استفاده کردم و فهمیدم. این باعث می شود همه احساس ضروری کنند، که معمولاً در مورد اعضای حزب RPG احساس نمی کنم.
صوتی و تصویری نیز شایسته برجسته شدن هستند. موسیقی ماهرانه دوران 16 بیت را به یاد می آورد. بسیاری از آهنگ ها و نشانه های موسیقی آن هنوز در ذهن من حلقه زده است. موسیقی متن در ایجاد مضامین خاص در اوایل و سپس بازی با آنها به روش های جدید در مراحل بعدی داستان، کار بسیار خوبی انجام می دهد. هنر پیکسلی فوق العاده است و هر محیطی پر از جزئیات و رنگ است. شخصیتها و باسها در مقیاس عظیم، الهامبخش هستند و جلوههای نوری (که در یک کنسول 16 بیتی غیرممکن بود) همه چیز را زنده میکند. تغییر زمان روز، یک اثر مکرر که برای حل معماها به کار می رود، به ویژه چشمگیر به نظر می رسد، و من هرگز از دیدن آن خسته نشدم.
Sea of Stars یک بازگشت ستاره ای است که برای طرفدارانی مانند من که عاشق بازی های RPG 16 بیتی هستند جذاب است، اما به عنوان یک نقطه ورود عالی نیز عمل می کند. مزاحمت هایی که مانع از بازی های اولیه که الهام بخش Sea of Stars بودند، هیچ جا دیده نمی شوند. اقدامات ساده مانند حرکت در سراسر جهان بسیار عالی است، داستان به سرعت شروع می شود، و تجربه کشاورزی عملاً غیر ضروری است. همه اینها به یک ماجراجویی روان و پیوسته هیجان انگیز همراه با مبارزات سرگرم کننده منجر می شود، همه در دنیایی زیبا و جذاب.