ظاهراً خط داستانی در بازی اکشن ماجراجویی استودیوی ولیشن (Volition)، یعنی Saints Row، تا قبل از مداخله ناشر بازی، دیپ سیلور، لحن متفاوتی داشته است.
حساب کاربری Filippy در یوتوب ادعا میکند که ولیشن،در ابتدا برنامهریزی کرده بود تا داستان در Saints Row 2022 بیشتر شبیه به Saints Row 2 باشد، اما دیپ سیلور مداخله کرد و گفت که این یک موفقیت تجاری نخواهد بود. در عوض، آنها با اصرار بر اینکه بازی لحن شادتری به خود بگیرد، با یک خط داستانی شامل گروهی از دوستان، بازی را به سمت دیگری هدایت کردند.
استودیوی ولیشن اخیراً توسط شرکت مادر امبریسر گروپ (Embracer Group) به دلیل عدم موفقیت تجاری Saint’s Row (2022)، تعطیل شد. اطلاعاتی که توسط این یوتیوبر به اشتراک گذاشته شده، نشان میدهد که تیم سازنده کنترل خلاقانهای بر بازی نداشته است.
در نهایت دیپ سیلور بود که جهت اصلی بازی را تعیین کرد. ولیشن میخواست که روایت بازی بر تقابل گروههای گنگستری تمرکز کند، اما ناشر می خواست بازی حول گروهی از دوستان بچرخد که تفاوت عمدهای با نسخههای قبلی این مجموعه دارد.
این یوتیوبر، دیپ سیلور را مقصر همه چیز نمیداند زیرا این ولیشن بود که مسئولیت ساخت یک سیستم مبارزهی خوب را برعهده داشت که در انجام آن ناموفق بود. به هر حال اما، شاید قسمت اعظم شکست این بازی به دلیل تصمیم نسنجیدهی دیپ سیلور در تغییر فضای بازی باشد که با روح این فرنچایز سنخیتی ندارد.
Saints Row یک بازی اکشن ماجراجویی است که توسط ولیشن توسعه یافته و توسط دیپ سیلور منتشر شده است. این بازی به عنوان ریبوت سری Saints Row عمل میکند، که پنجمین نسخهی اصلی بعد از Saints Row IV در سال ۲۰۱۳ است. این بازی در ۲۳ آگوست ۲۰۲۲ (۳۱ مرداد ۱۴۰۱)، برای PlayStation 4 ،PlayStation 5 ،PC ،Xbox One ،Xbox Series X/S منتشر شد. وقایع بازی در شهر خیالی سانتو ایلسو با الهام از لاس وگاس می گذرد. بازی، داستان چهار دوست را دنبال میکند که باندی را تأسیس میکنند و نفوذ خود را با کنترل سایر گروههای جنایتکار در شهر گسترش میدهند.
, داستان Saints Row 2022 تا قبل از دخالت Deep Silver لحن متفاوتی داشته است