اسناد حقوقی پرونده FTC علیه مایکروسافت (Microsoft) شامل پیوستی است که مطمئناً انتظار نمیرفت که به صورت عمومی آشکار شود.
تازهسازی Xbox Series: پروژههای Brooklin و Ellewood
با تازهسازی Xbox Series X شروع میکنیم، کنسولی با اسم رمز «بروکلین» که مدلی از Xbox Series X است و برای عرضه در اکتبر ۲۰۲۴ (مهر ۱۴۰۳) برنامهریزی شده. گزارشات میگویند محصول مورد بحث ما شامل یک Die Shrink شش نانومتری از APU موجود با معماری Zen2/RDNA2 خواهد بود.
هدف این کنسول ارائه بازیهای نسل ۹ با کیفیت ۴K و Wi-Fi 6E داخلی پیشرفته، بلوتوث ۵.۲ و طراحی کاملاً تازه است. علاوه بر این، شایعه شده که پروژۀ بروکلین از یک کانکتور USB Type-C در جلوی خود استفاده خواهد نمود.
به طور همزمان، Xbox Series S نیز تحت نام رمز «الوود» در حال تازهسازی است و در عین حال، طراحی کنسول فعلی را حفظ میکند. مایکروسافت برای این کنسول نیز در حال ارائه پیشرفتهایی مانند کنترلری ارتقا یافته و پشتیبانی از گزینههای اتصال جدید، از جمله Wi-Fi 6E و بلوتوث ۵.۲ است.
در رابطه با پروژۀ بروکلین، تمام تمرکز مایکروسافت روی ایجاد بهبودهای خاص قرار گرفته. خروجی منبع تغذیۀ دستگاه ۱۵ درصد کاهش یافته و یک حالت کممصرف جدید معرفی شده است که تنها به ۲۰ درصد از قدرت استندبای Xbox Series S فعلی نیاز خواهد داشت.
مایکروسافت قصد دارد قیمت سری ایکس جدید را همانند سابق (۴۹۹ دلار) حفظ کند و در عین حال، فضای ذخیرهسازی کنسول را به ۲ ترابایت ارتقا دهد. این تجربۀ تمام دیجیتال شامل دیسک درایو نمیشود. همچنین انتظار میرود کنسول الوود با همان قیمت مدل موجود، یعنی ۲۹۹ دلار عرضه گردد.
کنسولهای معرفی شده در حال دریافت یک کنترلر جدید با نام “Sebile” هستند. این کنترلر از باتری قابل شارژ و قابل جابجایی پشتیبانی میکند و تجربۀ غوطهوری بازیکنان را افزایش خواهد داد.
ایکس باکس نسل بعدی: Zen5 و RDNA5
مهمتر از همه، برخی از جزئیات کنسول نسل بعدی ایکس باکس نیز به بیرون درز پیدا کرده است. شایعه شده که این کنسول احتمالاً دارای یک پردازنده مبتنی بر ARM64 یا AMD64 بوده که دومی دارای ریزمعماری Zen6 است.
این اسناد نشان میدهند که مایکروسافت ممکن است یا با AMD برای طراحی یک GPU همکاری کند یا از مجوز آنها برای گرافیک Navi 5 بهره ببرد. اگر تراشه ARM64 به جای AMD64 انتخاب شود، گزینه دوم محتملتر به نظر میرسد.
برنامههای مایکروسافت برای این کنسول همچنین شامل یک NPU (واحد پردازش عصبی) است که یک سیستم یادگیری ماشینی و قابل برنامهریزی را ارائه میدهد. علاوه بر این، نشان داده شده که GPU باید قادر به پشتیبانی از نسل بعدی DirectX Raytracing باشد. همچنین، به ادغام قدرت تکنولوژی ابری با این سختافزار نیز اشاره شده است.
اطلاعات کامل را میتوانید از طریق تصاویر قرار داده شده مطالعه کنید. کنسولهای جدید قرار است در سال ۲۰۲۸ عرضه شوند، مایکروسافت نیز هماکنون در حال تصمیمگیری در مورد معماری ARM64 است.
نظر شما در این باره چیست؟
منبع: VideoCardz.com
, اطلاعاتی درباره پروژههای کنسولی نسل فعلی و بعدی ایکس باکس از طریق اسناد FTC فاش شد