سم لیک (Sam Lake)، نویسنده و کارگردان خلاق جدیدترین ساخته رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment)، از علت اصلی تاخیر در عرضه Alan Wake 2 پرده برداشت.
چند روز پیش بود که رمدی در مصاحبهای با رسانه IGN، اعلام کرد که به دلیل «تراکم تاریخ انتشار عناوین مختلف در اواسط ماه اکتبر»، عرضه بازی بعدی خود یعنی Alan Wake 2 را به تاخیر خواهد انداخت. حالا و طی مصاحبهای دیگر، سم لیک اعلام کرده که نمیخواسته با تاریخ عرضه قبلی بازی، با عنوان بزرگ دیگری همچون Marvel’s Spiderman 2 «شانه به شانه» پیش برود.
تاریخ عرضه سابق Alan Wake 2، برای روز ۱۷ اکتبر امسال (۲۵ مهرماه) برنامهریزی شده بود؛ ماهی که مملوء از بازیهایی بزرگ از جمله Assassin’s Creed Mirage، Forza Motorsport، Lords of The Fallen و Marvel’s Spider-Man 2 است و به جرئت میتوان گفت که یکی از بهترین و بزرگترین ماههای تاریخ صنعت بازی به شمار میرود. در نتیجه، منطقی است که توسعهدهندگان تمایلی به رقابت مستقیم با یکدیگر نداشته باشند؛ چرا که معمولاً عرضه نزدیک بازیها به هم، روی فروش آنها تاثیر منفی خواهد گذاشت.
به همین دلیل، تاخیر ۱۰ روزه در انتشار Alan Wake 2 تصمیمی عاقلانه به نظر میرسد. سم لیک در رابطه با این تاخیر، اینگونه توضیح میدهد:
ما به آن هفته و بازیهای بزرگ و درخشان آن نگاه میکردیم، Spider-Man 2 و بازیهای دیگر؛ احساس میکردیم لازم نیست که اینطور نزدیک به هم پیش برویم و میتوانیم تاریخ عرضه بازی را چند روزی تغییر دهیم.
با این وجود کارگردان Alan Wake 2، کایل رولی (Kyle Rowley)، اظهار داشت که رمدی، مسئلهای با عرضه این بازی در بازه متراکم اواسط ماه اکتبر ندارد. اما مسلماً تغییراتی در نظر سران استودیو به وجود آمده که از ابتدا، چندان بعید به نظر نمیرسید. در همین حال، اتفاق مشابهی برای تاریخ انتشار Assassin’s Creed Mirage رخ داد؛ چرا که یوبیسافت (Ubisoft) تصمیم گرفت تا عرضه آن را به مدت یک هفته به جلو بیندازد.
حالا بازی مورد انتظار رمدی، Alan Wake 2، برای عرضه در تاریخ ۵ آبان امسال (۲۷ اکتبر) روی رایانههای شخصی، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس برنامهریزی شده است.
, تاخیر در عرضه Alan Wake 2، بخاطر عدم تداخل آن با عرضه Spider-Man 2 بود