در میان بسیاری از معرفیهای مبهم مراسم افتتاحیه EA Sports FC 24، بازی استراتژی نوبتی FC Tactical قرار داشت.
معرفی EA Sports FC 24 توسط الکترونیک آرتز (Electronic Arts)، تمرینی برای نگفتن کلمه “FIFA” بود، حتی اگر همه میدانستند این چیزی است که در مورد آن صحبت میشود.
این رویداد ۴۵ دقیقهای، سخنرانیهایی از مدیران EA در بر داشت که بهطور غیرقابل قبولی تلاش میکردند تا با نشان دادن عشق خود به فوتبال، جمعیت را به سمت خود بکشانند. یک تریلر از گیمپلی را نیز دیدیم که عمدتاً بر دیدگاه اول شخص، جدا گیمپلی، تمرکز داشت. یکی از چیزهایی که خیلی سریع لو رفت این بود که آنها در حال ساخت یک عنوان استراتژی نوبتی هستند.
در اواخر مراسم، روی حالتهای واقعی بازی تاکید میشد. آنها این موضوع را از جای مشخصی شروع کردند، یعنی مود Ultimate Team. این حالت پولی، همچنان در بازی باقی مانده و حتی با تغییر نام سری، اسم گذشتۀ خود را حفظ کرده است.
FIFA Mobile که اکنون FC Mobile نام دارد، طبق گفته معاون ارشد، نیک ولودیکا (Nick Wlodyka)، یک بهروزرسانی را در پاییز پیش رو دریافت میکند، اما جزئیات مربوط به آن بسیار پراکنده بود.
FC Pro، شاخه ورزشی خاص EA Sports FC که با همکاری حرفهایها ساخته شده نیز در راه است و گفته میشود که EA «تا به حال نتوانسته این کار را انجام دهد». اما در کنار تمامی موارد مذکور، عنوان FC Tactical قرار داشت.
این نسخه جدید، یک بازی موبایل خواهد بود. ما هیچ تریلر گیمپلی مشخصی از آن ندیدیم، اما به نظر میرسید که وقتی ولودیکا در مورد آن صحبت میکند، بازی در پسزمینه اجرا میشود.
تنها اطلاعاتی که از این بازی به دست آوردهایم، این توصیف است: «یک عنوان استراتژی نوبتی که راههای کاملاً جدیدی برای تجربه بازی ارائه میدهد».
آنچه دیدیم، نمای از بالا به پایین یک زمین (فکر کنید Football Manager یا زمانی که مسابقات را در حالت حرفهای شبیهسازی میکنید) بود و همچنین کلیپی از یک استادیوم در حال ارتقاء در فرمت کلاسیک موبایل. با این دو اطلاعات، میتوانیم در مورد بازی حدسهای درستی بزنیم.
اول از همه، ترکیب تمام تیمها واقعی بودند، به این معنی که ممکن است بیشتر شبیه به Kick Off یا Career Mode سنتی عمل کند تا Ultimate Team که در آن تیمی از افسانهها را میسازید. ارتقاء استادیوم نشان میدهد که این بازی میتواند با تمرکز بر مدیریت کسبوکار یا جنبههای شهرسازی همراه باشد.
در مورد اینکه خود فوتبال چگونه کار خواهد کرد، کاملاً مطمئن نیستیم. این نسخه میتواند یک Subbuteo دیجیتالی باشد، اما ما بازیهای رومیزی فوتبال پیشرفتهتر و تاکتیکیتری داریم که شامل ساختن کادر فنی و تاسزنی برای تعیین حرکت، شوت، پاس دادن و تکل زدن است. آیا آمار پایه بازیکن تاثیری خواهد داشت؟ آیا بازی نوبتی به سادگی کلیک روی بازیکنی است که میخواهید به او پاس بدهید و حریف سعی میکند حدس بزند؟ یا یک موتور مبتنی بر شانس مانند X-COM است؟
معلوم است که تا زمان معرفی کامل از این عنوان، نمیتوانیم چیزی را با قاطعیت بگوییم. پس برای دریافت اطلاعات بیشتر در روزهای آینده، با ما همراه باشید.
منبع: The Gamer
, بازی فوتبالی EA در سبک استراتژی نوبتی میتواند پایههای این ژانر را تغییر دهد