تاد هاوارد (Tod Howard)، مدیر عامل و کارگردان استودیوی بتسدا گیم ورکس، درباره مزایای انحصاری بودن Starfield و همچنین برندسازی نینتندو با استفاده از بازیهای First Party صحبت میکند.
هاوارد در صحبت با BBC تاکید کرد که کار کردن روی یک کنسول به تیم توسعه اجازه میدهد تا تمرکز بیشتری داشته باشد و این به نوبه خود محصول بهتری را به همراه میآورد.
او اضافه کرد:
وقتی چیزی منحصر به فرد میسازید، بیشتر می توانید تمرکز کنید. شما میدانید که این سختافزار به خصوص چیزی است که مردم با آن بازی میکنند، بنابراین توانایی تمرکز روی آن همیشه محصول بهتری را به همراه دارد. مطمئناً شما میخواهید که مردم بتوانند به بازی شما دسترسی داشته باشند. اما بودن با Xbox به این معنی است که ما میتوانیم به آسانی محصولاتمان را به مخاطبین عرضه کنیم. به من گفته شده است که انتظار داریم افراد بیشتری نسبت به تمام بازیهای قبلیمان، این اثر را تجربه کنند.
روز گذشته، Starfield برای PC و Xbox series X/S منتشر شد و از ابتدا روی گیمپس قرار گرفت. این بازی به عنوان یک اثر First Party کلیدی برای مایکروسافت، باید بتواند عملکرد نه چندان مناسب انحصاریهای قبلی برند مذکور را جبران کند.
نظرات هاوارد منعکسکننده دیدگاههای رئیس بازاریابی بتسدا، پیت هاینز (Pete Hines)، است که در ماه ژوئن در جریان دادگاه میان مایکروسافت و کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در مورد آینده خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Bllizard) صحبت کرد.
هاینز گفت که توسعهدهندگان زمانی که بازی خود را روی پلتفرمهای کمتری عرضه میکنند، میتوانند تستهای تضمین کیفیت بیشتری را بگیرند. هاینز اصرار داشت که Starfield اگر یک عنوان چند پلتفرمی بود، هرگز نمیتوانست در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ منتشر شود.
در واقع، انحصاری بودن موضوع بزرگی در جریان دادگاه بود که طی آن ما متوجه شدیم بازی Indiana jones از استودیوی ماشین گیمز (MachineGames) نیز انحصاری Xbox و PC خواهد بود. هاروی اسمیت (Harvey Smith) از استودیوی ارکین (Arkane)، گفت که این استودیو، نسخه PS5 بازی Redfall را پس از خریده شدن توسط ایکس باکس، لغو کرده است و ظاهراً The Elder Scrolls 6 نیز در انحصار پلتفرمهای مایکروسافت خواهد بود.
هاوارد در مورد تأثیر برندهای انحصاری نظر جالبی داشت:
من همچنین فکر میکنم که مردم برندها را به بازیهای خاصی متصل میکنند. وقتی به Zelda فکر میکنید به یاد Switch میافتید و فکر میکنم این میتواند یک مزیت واقعی باشد.
مایکروسافت امیدوار است عرضه Starfield بتواند ایکس باکس سری ایکس و اس را تقویت کند که به طور قابل توجهای از رقبای خود یعنی PS5 و نینتندو سوییچ عقب مانده است. فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس ایکس باکس، چندی پیش مجبور شد اعتراف کند که مایکروسافت در جنگ کنسولی شکست خورده است.
, عرضه Starfield روی ایکس باکس به مانند انتشار Zelda روی پلتفرم نینتندو است