اخیراً تایید شده که عنوان Phantom Blade Zero از استودیوی اس-گیم (S-Game)، از قابلیت ری تریسینگ سختافزاری در PS5 و PC بهره میبرد.
Phantom Blade Zero با شروع به کار در سال جاری، توجهات بسیاری را به خود جلب کرده و اگرچه بخش عمدهای از این توجهات به محیط جذاب بازی و وعده تجربه سریع ARPG مربوط میشود، اما از منظر تکنولوژی هم وعدههای بصری متفاوتی به گوش میرسد.
به عنوان مثال، اس-گیم ادعا میکند که Phantom Blade Zero، رهگیری پرتو سختافزاری را هم در PS5 و هم در PC پیادهسازی خواهد کرد.
سولفریم لیانگ (Soulframe Liang)، بنیانگذار و مدیرعامل اس-گیم، در مصاحبه اخیر خود با Wccftech تایید کرده که این توسعهدهنده از هر دو شرکت AMD و انویدیا (Nvidia) برای پیادهسازی رهگیری پرتو سختافزاری پشتیبانیهای زیادی دریافت کرده که به بازی اجازه میدهد «جلوههای بصری چشمگیری» را بدون قربانی کردن نرخ فریم ارائه دهد.
ما حمایت زیادی از AMD و انویدیا دریافت کردهایم. آنها راهکارهای رهگیری پرتو مبتنی بر سختافزار خود را برای PC و PS5 ارائه کردهاند. برای سیستم مبارزات ما که بر سرعت، تغییرپذیری و یکنواختی تاکید دارد، حفظ نرخ فریم ثابت در عین ارائه جلوههای بصری چشمگیر بسیار مهم است.
لیانگ همچنین گفته که نسخه پلی استیشن ۵ بازی Phantom Blade Zero، حالتهای ۴K/30 FPS و ۲K/60 FPS را هدف قرار میدهد، اگرچه توسعهدهنده همچنان در تلاش برای دستیابی به ۴K/60 FPS است، بنابراین هنوز هیچ چیزی کاملاً مشخص نیست.
عنوان Phantom Blade Zero تاریخ انتشار مشخصی ندارد، اما در سال ۲۰۲۴ یک دموی ۳۰ دقیقهای و قابل بازی دریافت خواهد کرد.
نظر شما در این باره چیست؟
منبع: GamingBolt
, بازی Phantom Blade Zero از ری تریسینگ سختافزاری در PS5 و PC استفاده خواهد کرد