شاید باورش سخت باشد اما تاد هاوارد (Todd Howard)، کارگردان Starfield، از این واقعیت پرده بر داشته که این بازی تا سال گذشته سرگرمکننده نبوده است.
هواداران Starfield با نفسهای در سینه حبس شده، منتظر لحظه انتشار این بازی هستند. ساخته اخیر بتسدا (Bethesda) نزدیک به یک دهه در دست توسعه بود و اکنون دیگر چیزی تا تاریخ عرضهاش باقی نمانده است؛ با این وجود اما عده زیادی از اهالی رسانه، از مدتی قبلتر به بازی دسترسی پیدا کردهاند تا در روز انتشار نقدها (۹ شهریور)، زمان کافی برای بررسی همهجانبه Starfield داشته باشند.
اگرچه میتواند باورش سخت باشد اما تاد هاوارد به تازگی در مصاحبهای که مجله GQ با سازندگان انجام داده، اعتراف کرده است که بازیِ به شدت مورد انتظار Starfield، تا همین یک سالِ پیش، چندان به آن تجربه هیجانانگیزی که وی در ذهنش به آن امیدوار بود، شباهت نداشت. البته از همان زمان، روند شروع جذابیت بازی آغاز شد و پس از سالها تلاش و صرف هزینه، بالاخره Starfield به چیزی که انتظار میرفت، تبدیل شد.
علاوه بر مطالب فوق، امیل پاگلیارولو (Emil Pagliarulo)، کارگردان طراحی بازی، اظهار داشت که Starfield از مجموع دو بازی The Elder Scrolls V: Skyrim و Fallout 4، دیالوگهای بیشتری دارد. همچنین جالب است بدانید که طراحی دنیای بازی به گونهای انجام شده تا این احساس به بازیکن دست بدهد که انسانیت، تغییر خیلی بزرگی نکرده است. اگرچه داستان در آینده جریان دارد اما بتسدا قصد داشت بازی، همچنان حال و هوای ناسا (NASA) در دهه ۱۹۶۰ را القا کند؛ سبکی از طراحی که سازندگان آن را NASA Punk نامگذاری کردهاند.
طبق گفتههای ایستوان پلی (Istvan Pely)، کارگردان هنری بازی، توسعهدهندگان نمیخواستند از هولوگرامها یا هرچیزی شبیه به آنها که موجب میشد تصور شود که بشریت تغییرِ بزرگی کرده است، در Starfield استفاده کنند. در عوض همه چیز باید این احساس را منتقل میکرد که دنیای بازی در قسمتی از تاریخِ گذشته جریان دارد؛ دقیقاً به همین خاطر است که در بازی دکمههای فیزیکی و دستگیرههای پر سر و صدا وجود دارد.
اینطور که از گفتهها و شنیدهها برمیآید، Starfield یکی از بزرگترین عناوین سال ۲۰۲۳ خواهد بود. این بازی در تاریخ ۱۵ شهریور ماه (۶ سپتامبر میلادی) برای پلتفرمهای ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
منبع: Gameranx
, تاد هاوارد اعتراف میکند که Starfield تا سال گذشته سرگرمکننده نبود