Neowiz، توسعهدهنده Lies of P، بازی اکشن Adventures of Pinocchio را با افتخار مینامد و توجه مستقیم را به الهامگرفته از نرمافزار جلب میکند. این اعلامیه یک حرکت جسورانه و مخاطره آمیز است. در حالی که رقبای بزرگی در این زیرژانر اکشن وجود دارد، حتی بهترین ها نیز چند امتیاز از چیزی است که From Software ایجاد می کند و من با این انتظار وارد Lies of P شدم. اما پس از آن من تنها در پنج روز، 40 ساعت برای بازی Lies of P وقت گذاشتم، کاری که به ندرت در هیچ بازی انجام می دهم. و سپس من یک سیو را دو برابر کردم تا پایان متفاوتی داشته باشم. و سپس New Game Plus را شروع کردم زیرا بیشتر می خواستم. Lies of P به طرز ماهرانهای از مبارزات و جهانسازی آشنای Soulslike بهره میبرد و آن را با چند چرخش القا میکند تا آن را از الهامات مختلفش متمایز کند. نتیجه یک کاوش متفکرانه و به یاد ماندنی از یک افسانه است که همه می شناسند که در یک بازی اکشن بسیار ارزشمند ساخته شده است. به زبان ساده، Lies of P کاملاً خارقالعاده است.
نیویز سخت به پینوکیو متعهد می شود – در حالی که من چند بار اول خندیدم Lies of P به من یادآوری کرد که دارم پینوکیو را کنترل می کنم، بازی هرگز به آن ملحق نشد. و بعد از 10 ساعت اول، من هم از خنده دست کشیدم. نه به این دلیل که دیگر خنده دار نبود – بود و هنوز هم هست – بلکه به این دلیل که فهمیدم نیویز فراتر از پینوکیو به عنوان ارزشی شوکه کننده برای یک شخصیت نگاه می کند. از عروسکی استفاده میکند که همه ما با آن آشنا هستیم تا داستانی از طبقهای کمارزششده و کمارزششده را روایت کند که علیه سازندگانش قیام میکند، این سازندگان تا کجا پیش خواهند رفت تا در قدرت باقی بمانند، و همانطور که انتظار دارید، معنای انسان بودن چیست. (و مکانیک گیج کننده اما جالبی وجود دارد که در اینجا آن را خراب نمی کنم). این لزوماً زمینه جدیدی نیست، و لزوماً آنقدر عمیق نیست، اما چرخاندن داستان پینوکیو در هر چیزی که Lies of P شامل میشود ستودنی است، و به ویژه در محدودههای یک روحمانند کار میکند.
مبارزات برای کسانی که می دانند ژانر Lies of P خود را جزئی از آن می داند آشناست. هر دشمنی این پتانسیل را دارد که شما را با چند اشتباه بکشد، کارفرمایان شما را غافلگیر کرده و عصبانی می کنند، در طول سفر شما به کرات الهام گرفته از فرانسه در قرن نوزدهم، چک مهارت های ضروری را ارائه می دهند، و مکانیک ها تا زمانی که این کار را انجام ندهند، منطقی نخواهد بود. هر کسی که با Soulslikes آشنا باشد میداند اینجا چه خبر است، اما پس از اینکه Lies of P بخشهای مختلف آن را معرفی کرد، کل متوجه میشود.
بازوی مکانیکی لژیون پینوکیو می تواند آتش، الکتریسیته، اسید، انسداد آسان، خط مبارزه و موارد دیگر را به زرادخانه شما اضافه کند و پتانسیل کشف نقاط ضعف دشمن را باز کند. سنگسایهها این را بیشتر میکنند و به شما امکان میدهند اسلحهتان را با یک عنصر آغشته کنید، و Wishstoneهای یکبار مصرف میتوانند به طور کامل جریان یک نبرد را تغییر دهند، چه با طولانیکردن عمر شبح NPC مفید شما در برابر یک رئیس یا بازسازی آهسته HP شما. وقتی خارج از Pulse Cells هستید تا خودتان را بازیابی کنید. حتی اسلحهها را میتوان به دسته و تیغهای برای مخلوط کردن و تطبیق تقسیم کرد و هر سلاحی میتواند حرکات ویژه هنرهای افسانهای را به جلوههای زرق و برق دار انجام دهد. من عاشق سرعتی بودم که نیویز با آن این مکانیک ها را معرفی کرد، زیرا کاری را که من می توانم در نبرد در لحظات مناسب انجام دهم، عمیق تر می کرد، زمانی که فکر می کردم آموختنم تمام شده است.
به جز چند منطقه، Lies of P بسیار زیبا و منحصر به فرد است، پر از انرژی صنعت در کرات پر از عروسک، مناطق اطراف آن، و مرکز هتل کرات که به عنوان پایگاه عملیات، مملو از NPCها، مغازه داران، دختری مرموز که مسئول بالا بردن پینوکیو و غیره است. نکات برجسته مورد انتظار نیز وجود دارد: شهری زمانی زیبا که توسط طاعون ویران شده بود، کلیسای جامع گوتیک که محل وحشت بود، نمایشگاهی به سبک نمایشگاه جهانی، و موارد دیگر که همه از طریق میانبرهای افشاگرانه به هم متصل شده اند. دیدن این تکیه گاه های روح مانند از چشمان پینوکیو و نیویز نشاط آور است. من برای رسیدن به “باتلاق سم” Lies of P هیجان زده بودم، محلی که تقریباً در هر بازی Souls و بازی های الهام گرفته شده از آنها وجود دارد. این کمک می کند که Lies of P فوق العاده خوب اجرا شود و در حین انجام آن خیره کننده به نظر برسد. پوشه ضبط پلی استیشن 5 من پر از اسکرین شات های این بازی است.
حتی زمانی که Soulslikes در خلق دنیایی هیجانانگیز و مبارزهای با احساس عالی عمل میکنند، اغلب باسها هستند که درزها نشان میدهند، اما در Lies of P اینطور نیست. Bosses مانند بسیاری از بازیها سرگرمکننده و نسبتاً آسان هستند، اما تعداد کمی از موارد بسیار دشوار هستند که من را بیش از دوجین تلاش برای از بین بردن آنها انجام داد. اکثر آنها هم از نظر طراحی و هم از نظر ظاهری در ذهن من بسیار به یاد ماندنی هستند و حتی قبل از اینکه یک دکمه را فشار دهم، حرکات من را صدا می کنند. رئیس نهایی مهارت عالی همه چیزهایی را که در 40 ساعت گذشته آموخته است بررسی می کند، و دیگری به عنوان یک مورد علاقه جدید Souslike برجسته می شود، و از من می خواهد که برای مقابله با انفجارهای سریع 5 تا 10 ضربه ای در مکانیک Lies از مکانیک “گارد کامل” P تسلط داشته باشم. زمان.
مانند بهترین بازیهای اکشن، Lies of P هر بار که از مسیر اصلی منحرف میشوید و برای برخوردهای جنگی بعدی به شما پاداش میدهد. شکست دادن باسها، حتی اکثر مینیباسهای اختیاری، کوارتز را پاداش میدهد، که برای بهروزرسانیهای تغییر دهنده بازی پینوکیو مانند جاخالی دادن اضافی و شارژهای Pulse Cell قویتر استفاده میشود. انبوهی از دشمنان با لباسهای جدید و آیتمهای خاص جلوی صندوقهای مخصوص را میگیرند، و حتی ابتداییترین عروسکها و هیولاها به شما چیزهای مفیدی پاداش میدهند، چه یک تجربه خوب برای بالا بردن سطح یا یک آیتم مصرفی یا پرتابپذیر که در برابر خاص از آن سپاسگزار خواهید بود. رئیسان
دروغهای بزرگترین نقطه قوت P این است که چگونه به شما پاداش میدهد و در هر مرحله به شما قدرت میدهد تا با وجود دنیای ظالمانه و دشمنان هولناکش، در این داستان پیچیده عروسکبازی و انسانیت هیولاآمیز قدم بردارید. من تلاش کردم تا خودم را از Lies of P دور کنم، حتی زمانی که آن را به شدت عصبانی میکردم. این به ظرافت لذت یک Soulslike را با چالشی که این ژانر می خواهد متعادل می کند و فقط چند بار می لنگد. این تعادل را در محدوده یک افسانه که بیشتر به خاطر دیزنی میدانند حفظ میکند و آن را روی سرش میچرخاند تا چیزی بیشتر مطابق با داستان اصلی کارلو کولودی به نام ماجراهای پینوکیو بگوید، یکی دیگر از دستاوردهای Lies of P است. ، Lies of P از آشناها، نکات برجسته و درس های آموخته شده از نویسندگان زیرژانر Soulslike استفاده می کند تا چیزی منحصر به فرد، جذاب و مهیج خلق کند. نیویز ستارهها را هدف گرفت، دقیقاً شبیه آنهایی که پینوکیویش آرزو میکرد، و با دقتی ماشینمانند به آنها ضربه میزند.