Kickstarter بار دیگر و بارها ثابت کرده است که می تواند به همان اندازه یک نفرین باشد که یک نعمت است. ما برخی از بازی های ستاره ای را مشاهده کرده ایم. یوکا-لیلی ، من به تو نگاه می کنم. اگرچه در کنار هم ، ما شاهد بازی های نه چندان عالی از آن هستیم ؛ توانا شماره 9 ، آگونی ، شرط می بندم که من به تو نگاه می کنم ، زشت می زنی. سوال بزرگ اینجاست که دقیقاً کجاست Bloodstained: Ritual of Night در آن طیف قرار دارد؟ خوب ، بدون اینکه وقت خود را تلف کنید ، با اطمینان می توانم بگویم که این یکی از بهترین بازی های عرضه شده از سکو است.
آنهایی که شما با تاریخ بازی ناآشنا نیستید ، Bloodstained: Ritual of Night یک metroidvania است که توسط سازنده پیشین Castlevania ، کوجی ایگاراشی ایجاد شده است. که به دنبال عزیمت وی از کونامی در سال 2014 کار خود را روی این عنوان شروع کرد. طبیعتاً به عنوان یک جانشین معنوی سریال و کاملاً درست توصیف می شود. این نه تنها مانند قلعه کولینوانیا تناسخ می شود ، بلکه مانند آن بازی می کند. این بازی در اوایل قرن نوزدهم برگزار می شود. بازیگران نقش میریام ، یتیم زن را بر عهده می گیرند که از نفرین یک کیمیاگر رنج می برد.
گفت که نفرین سعید به آرامی شروع به تبلور کل بدن خود می کند ، و برای نجات نه تنها خود بلکه انسانیت ، میریام نیز باید برای از بین بردن گبل ، راه خود را از طریق یک قلعه آلوده به دیو بجنگد. یک فرد دیگر Shardbinder بدکار شد. این طرح عمق بسیار بیشتری نسبت به آن دارد ، اما با در نظر گرفتن اینکه پخش اسپویلرهای غیر ضروری و موضوعات داستان چقدر آسان خواهد بود ، فکر می کنم من آن را ترک کنم. با این وجود حرف خود را بزن ، Bloodstained یک جهنم از داستانی کاملاً نوشته شده و با ظرافت عمل می کند. یکی از پیچیدگی های بیشتر از آنچه فکر می کنید وجود دارد.
این یکی از معدود metroidvanias هایی است که در آن داستان دقیقاً به اندازه گیم پلی بازی مرا به خود جلب کرده است و به میزان زیادی صحبت می کند. من بازی های زیادی انجام داده ام ، از Hollow Knight ، گرفته تا امثال اوری و جنگل کور. Bloodstained تا آنجا که به یک روایت گیرنده توجه دارد ، در جایگاه نخست قرار دارد. من یک لحظه نیز به این نکته اشاره خواهم کرد که بازی با وجود ثروت گسترده ای از مطالب اضافی ، چه در هنگام شروع و چه پس از آن ، به شدت پشتیبانی می شود. حالت های سریع اجرا و سرعتی رئیس ، چند نفره محلی و آنلاین و موارد دیگر.
این را می گویم ، زیرا بسیاری از افراد به برچسب قیمت و تمسخر بازی نگاه می کنند ، اما در حقیقت ، این هزینه کاملاً تعیین شده است که نه تنها با یک کمپین طولانی ، بلکه مقدار زیادی (و مقدار زیادی) از گوشت اضافی قابل توجیه است. حالا ، حرکت کن Bloodstained ، برای کسانی که مشتاقانه از ساختار آن آگاه هستند ، کاملاً مطابق استعدادهای سازنده آن زندگی می کند. این بازی پر از چنگال ، دشمنان دزدگیر ، ترسناک ، کارفرمای برجسته ، اسرار و مناطق پنهان ، مبارزات متنوع و غیره است. همه اینها به طراحی کلی گوتیک آن وابسته است و باعث می شود تا یک شروع قانع کننده شروع شود و تمام شود.
آنچه در کمال تعجب خوب انجام می شود این است که همه این جنبه ها به چه میزان متعادل هستند. هیچ یک از اجزای Bloodstained احساس قدرت یا تحمل بیش از حد ندارد ، همه اینها بسیار روان و پویا است. من کمی می ترسیدم که این بازی با توجه به بسیاری از عناصر آن ، تا حدی پیچیده باشد ، اما نه ، همه به طرز شگفت آور در دسترس است. ما در یک لحظه به بسیاری از سیستم های بازی خواهیم رسید ، اما در حال حاضر ، بیایید به اصول توجه کنیم. این بازی یک کار خوب در استقبال شما از چارچوب آن از طریق یک بخش آموزشی سبک اما بسیار آموزنده دارد.
از رسیدن به این امر مشخص است که این یک سفر تنبیه کننده خواهد بود. دشواری بازی کاملاً محکم است ، اما نه خیلی زیاد تا حدی که گمراه شوید. قاعده بازی می بیند که شما از منطقه ای به منطقه دیگر در حال حرکت هستید ، جانوران را می کشید و هر مرحله از راه را غارت می کنید. تنوع تسلیحاتی از خاموش نشان داده می شود. اسلحه ها ، شمشیر های مختلف و اندازه ها ، مشت های قدیمی قدیمی ، شلاق ها ، و بسیاری موارد دیگر ، همه اینها جوانب مثبت و منفی خود را در خود جای داده اند. رابط کاربری تضمین می کند که شما همیشه موارد و معیارهای مقایسه دنده را می شناسید.
آمار میریام جنبه های معمول را پوشش می دهد ، و از طریق دستیابی و استفاده از تجهیزات جدید ، این آمار ، در کنار هم تراز کردن ، طبق کارگردانی افزایش می یابد. در خارج از سلاح ، شما همچنین می توانید از لباس میریام جامه عمل بپوشانید و لوازم جانبی را بکار ببرید ، همه اینها به آمار کلی وارد می شود. با رعایت اصول اولیه ، شما می توانید انواع و اقسام تجهیزات مختلف را دنبال کنید تا شخصیتی را که متناسب با سبک بازی شما است ، بسازید ، در عین حال میریام را که میخواهد بسازد. شما می توانید در اینجا همه طوفان های RPG را انتظار داشته باشید. مقاومت می کند ، بیماری ها ، اثرات استاتی و غیره.
خوشبختانه ، و همانطور که در بالا اشاره شد ، همه چیز برای درک ساده نگه داشته می شود. من در مورد بندها به همان اندازه می گویم. کشتن دشمنان این شانس را برای به دست آوردن بخش های آن به شما اعطا می کند ، و به شما امکان دسترسی فوری به میزبان توانایی ها و حملات اضافی متفاوت را می دهد. اگر وقت خود را برای جمع آوری بیشتر همان قسمت ها و همچنین استفاده از مواد جمع آوری شده برای جمع آوری قابلیت های آن بگذرانید ، رتبه و درجه آن را ارتقا می دهید. در مجموع ، این باعث می شود هر یک از این چهره ها قوی تر و به همین ترتیب به روش های بیشتری از یک مورد مفید واقع شوند. در کل یک سیستم بسیار مرتب است.
البته با استفاده از قدرت محافظ ، MP شما را از بین می برد ، اما MP با گذشت زمان به آرامی شارژ می شود. علاوه بر این ، شما می توانید روند کار را با از بین بردن محیط خود یا از طریق استفاده از یک مورد پر کننده MP تسریع کنید. صحبت از غارت ، چیزهای زیادی برای برداشتن در اینجاست. غارت در Bloodstained جنبه های زیادی دارد. تجهیزات ساختمانی تقریباً مشخص است. موارد متعددی را جمع آوری می کنید ، و سپس چندین آیتم را با هم ترکیب می کنید تا یک قطعه خاص دنده بسازید. شما همیشه در مورد آنچه برای ساختن چیزی نیاز دارید آگاه هستید.
در بالای آن ، شما می توانید در طول راه غذا تهیه کنید. نکته جالب اینجاست که غذای موجود در Bloodstained فقط برای جبران سلامتی استفاده نمی شود ، اما می توان از آن برای تهیه وعده های غذایی استفاده کرد که به طور دائم شما را از بین می برد. این مکانیک ها (و موارد دیگر) شما را به طور مرتب از مرکز جهان بازی بازدید می کنند. منطقه ای که بسیاری از NPC ها برای کمک به شما در این راه یا دیگری جمع می شوند. با رحمت ، یک سیستم سریع سفر وجود دارد که بتواند حرکت سریع خود را به شما نشان دهد. اگرچه ، همانطور که تصور می کنید ، برای دستیابی از منطقه ای به منطقه دیگر باید در جستجوی تغییرات باشید.
تعداد زیادی NPC برای حضور در این مرکز وجود دارد. فروشندگانی وجود دارند که برای رشد محصول محصولات خود را برای شما تخم کاشت می کنند ، فروشندگانی که به شما کمک می کنند از طرف دیگر ، فروشندگانی برای احترام به مردگان قبرستان بسازند – به شما در این فرآیند پاداش می دهند و چیزهای دیگر. کسانی از شما که از تکمیل حداکثر بهره مند می شوند ، این واقعیت را تجربه می کنند که Bloodstained عملاً همه چیزهایی را که انجام می دهید ردیابی می کند ، لیستی از درصدی از آمارهای موجود را برای شما فراهم می کند که به هر ترتیب به حداکثر رسیدن برسید. نمی توانم از ساختار آن به اندازه کافی ستایش کنم.
نکته جالب این است که شما هرگز مجبور نیستید به جز دنبال کردن داستان بازی ، کاری انجام دهید. فقط می خواهید پایان بازی را ملاقات کنید؟ تو می توانی آن را انجام دهی. علاقه داشتن به دنبال تلاش جانبی بعد از تلاش جانبی؟ تو هم میتونی اون کار رو بکنی. شاید شما می خواهید از طریق هر فروشنده تا زمانی که کاربردهای آنها را تمدید نکرده اید ، اجرا کنید؟ شما نیز می توانید (این کار خوب است). مقدار محتوا از طریق پشت بام است و به راحتی ساعت بازی بازی را به رقم های دو رقم رده بالا تبدیل می کند. همانطور که گفتم ، مطمئناً قیمت گران قیمت ، کاملاً فقط با محتوا توجیه می شود.
گفته می شود ، بیایید به اصول اولیه برگردیم. بازی چگونه انجام می شود؟ این احتمال وجود دارد که در اکثر نقاط تقسیم شود. از نظر فنی هیچ مشکلی در نحوه عملکرد بازی وجود ندارد ، آنقدر سریع که انتظار داشتم در مورد حرکت و مبارزات باشم ، نیست. با توجه به این نکته ، بعد از تلاش با آن ، خودم را بیش از هر چیز دیگری از این انتخاب طراحی قدردانی کردم. من مطمئن نیستم که این برای همه افراد باشد ، اما با آن همراه باشید ، زیرا این ارزش کاملاً ارزش آن را دارد. بازی به همان اندازه که می خواهیم به قلعه نویسی جدید نزدیک شویم و شاید برای مدتی باشد.
با این حال ، من نمی خواهم کورکورانه با مقایسه Bloodstained با Castlevania ، کورکورانه باشم ، زیرا به نظر فروتنانه من ، کوجی ایگاراشی ثابت کرده است که Bloodstained مستحق یک نورافکن کاملاً خاص خود است. این احساس خیلی بیشتر از شروع یک حق رای دادن است ، نه اینکه یک دیگری باشد. اگر دوست دارید با این اصطلاح تماس بگیرید ، اما این نحوه بازی با من صحبت کرد. صرف نظر از اعتقاد من ، Bloodstained یک بازی است که ارزش سرمایه گذاری را دارد ، یک بازی است که ارزش انتظار را دارد و مهمتر از همه ، این یک بازی است که شایسته وقت و توجه شماست.
بازی مانند یک رویا مطلق است. حرکت بسیار روان و دقیق است ، با تمام وجود و توانایی های جنگ افزار احساس می شود پایه و بی نظیر است ، و هر سیستمی که تمام اسلات سفر را به صورت یکپارچه حفظ کند. سطح تنوع در حوزه خود بی نظیر است. موجودات بدی وجود دارد که از همه اشکال و اندازه ها برای بریدن و انفجار وجود دارد ، همه آنها با الگوی حرکت و حمله خود همراه هستند. استفاده از این مسئله به تنهایی مانند رقصیدن روی شیشه است. ضربات داد و ستد و فاصله گرفتن تا زمانی که متوجه نشود چه چیزی است.
لازم به ذکر نیست که برخوردهای برجسته این سرنوشت بازی وجود دارد. این دشمنان به ویژه شرارت دارند و مانند هر کس دیگری توانایی سرویس دهی به الاغ را دارند. بسیاری از جنگ های رئیس صفحه نمایش تمایل دارند که در همان حملات دنبال کنند ، اما مطمئناً مدتی طول می کشد و پشتکار می کند (و دقت کامل) تا از حملات بی شماری و متمایز خود در امان بماند ، در حالی که در چند مورد از خودتان قرار می گیرید. من فقط می توانم از طراحی هر دشمن در بازی تمجید کنم. همه به روش خود هیجان انگیز هستند و کشتن هرگز پیر نمی شود.
این کار را می کند که هر چه را که دست می گیرید بکشید ، و اگر می خواهید سطح صعود را از بین ببرید ، می توانید مجدداً در مناطقی که قبلاً مسلط شده بودند ، دوباره مورد استفاده قرار دهید تا دشمنان را مجدداً متشکل کنید. انجام این کار فقط سرعت سطح شما را بالا می برد ، اما همانطور که در بالا به آن اشاره شد ، مقاومت و قابلیت های کالاهای شما را بهبود می بخشد. با توجه به دنیای بازی ، جهان مملو از اسرار و مناطق پنهان در مسیر ضرب و شتم است. نقشه جهان کار بسیار خوبی را برای شما نشان می دهد که کجا بوده اید ، نقاط مورد علاقه در کجا واقع شده اید و هنوز کجا نقشه برداری نشده اید.
به عنوان یک metroidvania ، مناطق قایق وجود دارد که شما همیشه نمی توانید از خلال دسترسی به آنها دسترسی داشته باشید ، و به همین ترتیب ، مجبور خواهید شد بعد از تحقق شرایط خود بعداً برگردید. اگرچه ، حتی اگر فقط در حال جستجوی یا پیگیری مسیر طبیعی بازی هستید ، باید برای رسیدن به آن چیزهای زیادی وجود داشته باشد. دنیای بازی به تنهایی مانند یک معما غول پیکر است ، که در آن دائماً به خاطر کوتاهیت ، جسارت ، کنجکاوی و مهارت پاداش می دهید. علاوه بر این ، در هر نوبت احساس گمراهی است ، و بیشتر به بازی وام می پردازد تا جایی که داستان و تاریخ آن پیش رود.
شما می توانید این موارد را از میان سمبل ها و کتاب های موجود در سراسر ، بیرون بیاورید ، و حتی می توانید یک دسته بندی های منحصر به فرد با اسلحه های خاص پیدا کنید. شما همچنین می خواهید برای شکستن هر کاری که می توانید بکنید ، و به جستجوی صدها بازی (به جرات می گویم هزاران نفر) از قفسه سینه های گنج. یک چیز ناگفته پیداست ، موارد به روشهای بیشتری مفید است و اگر زمان لازم را برای هضم کامل آنچه برای هر کالای مفید است قرار دهید و وقت خود را صرف جستجوی موارد نادرتر کنید ، راحت تر و راحت تر خواهید بود رزم متنوع. این ، خانمها و نجیب ها ، مفهوم اصلی در اینجاست.
وارد شوید ، با تعداد متنوعی از مطالب مختلف روبرو شوید ، و اجازه دهید کارهای خود را با سرعت خود انجام دهید. این حرکت به سمت طرف انجام می شود ، بازی به خوبی به دستورات شما پاسخ می دهد. همه چیز از پرش تا حمله سریع است و عملکرد هرگز زیر وزن عملکرد بازی نمی کشد. مراقبت و توجه به تعامل بازیکن غیر واقعی است. من می توانم تمام روز در اینجا بمانم که در آنجا غرق خون و خون های Bloodstained شود ، و بخشی از من می خواهد ، اما بخشی از من می داند که من به اندازه کافی طولانی جستجو کرده ام.
من این را خواهم گفت خونریزی برجسته است. این یک گوهر نادر است که شما را در بسیاری از عناصر متنوع خود ، ساعت ها در پایان از دست داده است ، و مدتها قبل از آنکه حتی لایه سطحی مسیر اصلی آن را خراش دهید. یک مورد که من از آن بیشتر قدردانی کردم تشویق بازی برای تغییر بازیکن بود. نحوه ارائه بازی تضمین می کند که شما نیاز به حرکت مکرر از منطقه راحتی خود دارید. برای رسیدن به مناطق جدید یا غلبه بر دشمنان و کارفرمایان خاص ، با استفاده از تاکتیک ها و دنده هایی که معمولاً به سمت آن حرکت نمی کنید.
نگاه کنید ، اگر حتی در حصار مربوط به Bloodstained بوده اید ، از آن پیاده شوید و سرمایه گذاری کنید. شما ناامید نخواهید شد ، به خصوص اگر از طرفداران الهامات آن یا حتی یک طرفدار metroidvanias در کل هستید. عمق بازی ، محتوای عمیق و متنوع آن ، اسرار پنهان بیشمار آن ، سیستم های تقریباً کامل آن ، قابلیت های اصلی آن و همه چیز بین آن ، چیز قابل توجهی نیست. تکمیل حداکثر مطمئناً حتی برای بیشتر بازیکنان کهنه کار در خارج از خانه نیز یک چالش خواهد بود ، اما به لطف این که ماجراجویی حماسی است ، به نظر نمی رسد که یک شعار احساس کنید.
آمار درصد تقریباً به همه چیز نسبت داده می شود. نمودار نقشه ، جمع آوری موارد ، برخوردهای دشمن ، همه چیز. همانطور که گفتم ، همه اینها در فهرست مشخص شده است و به شما فضای کمی می دهد تا راه خود را گم کنید. مطمئنا ، هنوز هم برای دیدن و انجام همه کارها وقت زیادی صرف خواهید کرد (برای ذکر کردن محتوای جانبی و مطالب بعدی) اما اگر هر چیزی باشد ، این تنها نشان می دهد که بازی فوق العاده بزرگ است. قبل از دیدن همه چیز خیلی زمان خواهد برد ، از همه چیز استفاده کنید و همه کارها را انجام دهید ، و من راه دیگری نخواهم داشت.
لحظه ای می گویم که گزارش هایی را شنیده ام که بازی دارای برخی موارد فنی است. با وجود این ، سازنده اعلام کرد که آنها از پچ هایی که این موضوع را معرفی می کنند ، خوشحال نیستند که با این وجود مشکل مخفی سینه را خراب کرده است. به نظر می رسد مسائل مربوط به عملکرد به Xbox One X منزوی شده است ، اما من در خارج از چند قطره فریمراتور ، خودم را به مشکلی برنخوردم ، نمی خواهم این موضوع را در مقابل بازی در بررسی خود قرار دهم. وقتی همه چیز گفته شد و تمام شد ، وقت من با بازی در سه حساب ، حماسه بوده است.
با توجه به طراحی بصری و صوتی بازی ، Bloodstained در هر دو جبهه انگشت شست بزرگی به خود می گیرد. کوجی ایگاراشی قول داد که نمایش بصری بازی را در طول مبارزات بازی بهبود بخشد و بازی نیز نتوانسته است ارائه کند. بازی به نظر می رسد در سراسر حیرت انگیز است ، مقادیر شگفت انگیز ورزشی و جزئیات زیادی را به نمایش می گذارد ، و انبوهی از تغییرات در صفحه را نشان می دهد. البته کمک می کند که طراحی صوتی به همان اندازه همهجانبه باشد ، موسیقی متن فیلم و نشانه هایی را که به ندرت کسل کننده می شوند ، به وجود بیاورید. به عبارت ساده تر ، این مورد را به صورت مردمی منتقل نکنید.