پس از مخالفت همهجانبه بازیسازان با طرح جدید Unity در درآمدزایی، رئیس بخش توسعه این موتور بازیسازی ضمن عذرخواهی از توسعهدهندگان، نوید اعمال تغییرات بهتری را داده است.
پس از مواجهه با واکنشهای شدید و انتقادات نسبت به بهروزرسانی اخیر ساختار درآمدزایی یونیتی (Unity)، شرکت سازنده این موتور بازیسازی محبوب یک برنامه جدید و بهروز شده برای کسب درآمد در آینده را همراه با نامهای سرگشاده به جامعه کاربران خود در توضیح این تغییرات منتشر کرده است.
طی این تغییرات، یونیتی سیاست جدید هزینه اجرای (Runtime Fee) خود را برای بازیهای ساخته شده در نسخه Unity Personal، به طور کامل حذف میکند و سقف آن از ۱۰۰,۰۰۰ دلار به ۲۰۰,۰۰۰ دلار افزایش میدهد. همچنین تصمیم بر این است که الزام استفاده از صفحه «ساخته شده با یونیتی» هنگام راهاندازی بازی حذف شود.
Unity Pro و Unity Enterprise همچنان شاهد اعمال سیاست جدید هزینه اجرا خواهند بود؛ اما تغییر عمده این بار از این قرار است که این سیاست برای بازیهای منتشر شده در گذشته اعمال نخواهد شد. فقط بازیهایی که با استفاده از نسخه LTS بعدی موتور بازیسازی Unity (که قرار است در سال ۲۰۲۴ منتشر شود) ساخته شدهاند، باید هزینه اجرای مذکور را بپردازند.
در نهایت هم مارک ویتن (Marc Whitten)، رئیس تیم توسعه موتور بازیسازی Unity، از کاربران این انجین بابت تغییرات اولیه و نه چندان خوشایند آن عذرخواهی کرد:
میخواهم با این شروع کنم: متاسفم. ما باید با تعداد بیشتری از شما صحبت میکردیم و قبل از اعلام خطمشی جدید هزینه زمان اجرا، باید بازخورد بیشتری را در نظر میگرفتیم.
این اعلامیه پس از انتقاد چندین توسعهدهنده مستقل از یونیتی بهخاطر سیستم جدید اعمال هزینه اجرا منتشر شد. این سیستم اساساً به این معنی بود که توسعهدهندگان، باید هر زمان که بازی ساخته شدهشان با موتور بازیسازی Unity دانلود میشد، سهمی از درآمد به دست آمده از آن را به شرکت Unity پرداخت میکردند و این مسئله، خطمشی بازیهای مجدداً نصبشده و عناوینی که از نسخههای قدیمیتر موتور Unity استفاده میکردند را نیز شامل میشد.
نظر شما در رابطه با اصلاحیات Unity در ساختار درآمدزایی موتور بازیسازی این شرکت چیست؟
, تغییر در ساختار قیمتگذاری موتور بازیسازی Unity