بازی Resident Evil 2 از زمان معرفی در رویداد E3تاکنون توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. هواداران پروپاقرص این مجموعه با دیدن زاویهی دوربین روی شانهی لئون، که از زمان انتشار عنوان شاهکار Resident Evil 4 تا نسخهی ششم به پای ثابت نسخههای اصلی سری تبدیل شده بود، هیجانزده شدند اما انتخاب این تصمیم برای کپکام (Capcom) خیلی ساده رقم نخورده است.
به تازگی آقایان استوارت ترنر (Stuart Turner)، مدیر عملیاتی بخش اروپایی کپکام و آنتونی مولانت (Antoine Molant)، مدیر بازاریابی این شرکت، مصاحبهای با وبسایت GameIndustry داشتهاند که طی آن صحبتهای مفصلی در رابطه با عنوان Resident Evil 2 به میان آوردهاند. اول از همه، ترنر در مورد برگرداندن زاویهی دوربین معروف سوم شخص این سری (که یکی از بزرگترین انقلابهای تاریخ بازیهای ویدئویی محسوب میشود) به بازی Resident Evil 2 صحبت کرد:
ما بر سر این موضوع که آیا میتوانیم بازی را طوری بسازیم که همهی افراد از آن راضی باشند، بحث کردیم. افرادی که خواهان دوربین ثابت و کنترل تانکی هستند… آیا میتوانیم این کار را انجام دهیم؟
اما دنیا به جلو حرکت و بازیبازان تغییر کردهاند. اگر ما مکانیزمهای سنتی را در بازی پیاده میکردیم، امکان داشت هواداران آن را بازی کنند و در واقع متوجه شوند که “این” چیزی نیست که به دنبال آن بودهاند. اما ما در روند توسعه، با بعضی از چیزها بازی کردیم. ما هر دو دوربین اول شخص و ثابت را امتحان کردیم اما در طول طراحی بازی، تصمیم گرفتیم که زاویهی دوربین سوم شخص گزینهی مناسبتری است.
در ادامه مولانت اضافه کرد که کپکام نسبت به پذیرفته شدن تغییرات بازی توسط هواداران، دچار تردید بوده است:
این شاید نگرانی یا علامت سوال اصلی ما بود. میدانستیم که انتظاراتی از بازی وجود دارد و در عین حال نیز میدانستیم که این عالی به نظر میرسد و بازی خوبی خواهد شد. در مورد دوربین ثابت و کنترل تانکی، نگران بودیم که هواداران [به دو دسته] تقسیم شوند. اما اگرچه ممکن است مخالفتهایی وجود داشته باشند، ولی واکنشها [نسبت به انتخاب زاویهی دوربین روی شانه] بسیار مثبت بودند.
ترنر همچنین توضیح داد که کپکام نگران فروش بازی است اما با دیدن تعداد پیشخریدها، “از اینکه چقدر همه چیز خوب پیشرفته است، کمی جا خورد.”
یکی از نکات جالب این است که کپکام مخالف اضافه شدن کلمهی “Remake” به اسم این بازی بود؛ زیرا قصد داشت این پیام را منتقل کند که Resident Evil 2 مانند Resident Evil 7: Biohazard یک عنوان اصلی خواهد بود. هر دو بازی به صورت موازی توسعه یافتند؛ بنابراین دو تیم جداگانه برای ساخت خط اصلی بازیهای این مجموعه وجود دارد.
به گفتهی ترنر، زمانی که کپکام در حال آرام کردن سهامداران بود، نگرانیهایی نیز در رابطه با فاکتورهای هنری این بازی داشت. در حالی که Resident Evil 6 به مراتب بیش از جانشین خود فروش کرد، نسخهی هفتم به لحاظ سودآوری “کاملاً خوب” بود و با بازخوردهای خوبی نیز مواجه شد که این برای کپکام در درجهی بالاتری قرار دارد:
از بعضی جهات، گرفتن نمرات خوب از نقد و بررسیها، برای کپکام ارزش بیشتری نسبت به بازی که میلیونها و میلیونها و ملیونها واحد میفروشد، دارد. ما ترجیح میدهیم که بازی ما نمرهی ۹ بگیرد و کمتر بفروشد، تا اینکه نمرهی ۶ بگیرد و بیشتر بفروشد.
بنا به صحبتهای مطرح شده، کپکام بیشتر به دنبال فروش بلند مدت است تا اینکه به فروش روز اول بازی چشم دوخته باشد و Resident Evil 7 نیز در فروش بلند مدت “شگفتانگیز” عمل کرد.
همانطور که میدانید، Resident Evil 2 در هفتهی آخر ماه ژانویه منتشر خواهد شد چراکه تیم ارشد مدیریتی کپکام تمایل دارد تا از رقابت با شرکتهایی که دهها میلیون برای بازاریابی بازیهایشان خرج میکنند، صرفنظر کند. به گفتهی ترنر، کپکام در بعضی جهات ناشری خاص است و انتخاب پنجرهی فروش ژانویه نیز به خوبی نشان دهندهی این امر است.
عرضهی پیش از کریسمس، دارای مزایای مخصوص به خود است اما ریسکهایی نیز به همراه دارد. کپکام به عنوان ناشری ژاپنی، ترجیح میدهد به جای قمار برروی موفقیتی گسترده، از ریسک کردن اجتناب کند.
بازی Resident Evil 2 که تائید شده است از حالت ویآر پشتیبانی نخواهد کرد، دقیقاً دو سال پس از عرضهی Resident Evil 7 و در تاریخ ۵ بهمن ماه ۱۳۹۷ (۲۵ ژانویه ۲۰۱۸ میلادی) برروی پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. شما میتوانید جدیدترین گیمپلی منتشر شده از این عنوان را در این نشانی مشاهده کنید.