[ad_1]
تغییر سیاستهای کسب درآمد Unity Technology از موتور بازیسازی یونیتی حواشی زیادی به همراه داشته و اکنون این شرکت قصد عقب نشینی دارد.
از ابتدای سال ۲۰۲۴ سازندگان علاوهبر خرید اشتراک این شرکت، باید هر بار که بازی آنها توسط یک بازیکن نصب میشود، به Unity حق امتیازی بپردازند. این اتفاق زمانی رخ میدهد که یک بازی بین ۲۰۰ هزار دلار تا ۱ میلیون دلار در یک سال و بین ۲۰۰ هزار تا ۱ میلیون نصب مادام العمر داشته باشد.
مطلب پیشنهادی:نقد سریال Twisted Metal | فلز درهمتنیدهبرداشتی کمدی از یک بازی ویدیویی
روز گذشته این شرکت با انتشار بیانیهای از تمامی بازیکنان و توسعه دهندگان عذرخواهی کرد و وعده تغییر استراتژی خود را داد. اکنون بنابر گزارش بلومبرگ، مدیران شرکت به کارمندان اعلام کردهاند که این سیاست را تغییر خواهند داد و کارمزد استفاده از موتور بازیسازی یونیتی را به ۴٪ از درآمد یک بازی پس از عبور از ۱ میلیون دلار، محدود میکنند.
از این رو دیگر دفعات نصب یک بازی روی سیستمها برای این شرکت مهم نخواهد بود. انتظار میرود که کمپانی Unity Technology طی روزهای آتی این خبر را به صورت رسمی اعلام کند تا کمی از فشار روی آنها کاسته شود. نه تنها ارزش سهام این شرکت افت بسیار زیادی داشته، بلکه یونیتی دو دفتر خود را به دنبال یک سری پیام تهدید به مرگ معتبر تعطیل کرده بود.
بازخوردها نسبت به این تغییرات خوب نبوده و خیلی از توسعه دهندگان تصمیم گرفتند از موتور یونیتی در آینده استفاده نکنند. استودیوهای Innersloth (سازنده امانگ آس)، Aggro Crab (سازنده Subway Midnight)، مسیو مانستر (سازنده Cult of the Lamb) و Mega Crit (سازنده Slay the Spire) به این موضوع واکنش منفی نشان داده بودند.
مطلب پیشنهادی:با بهترین مادهای اسکایریم آشنا شوید!بیش از ۱۰۰ ماد مختلف برای بهبود تجربه این بازی فوقالعاده
چه بلایی سر بازی جدید خالق رزیدنت ایول 4 اومد؟
[ad_2]
منبع