به گزارش رسانهی Nikkei، سونی ۲.۱۳ میلیارد دلار را به بخش تحقیق و توسعه اختصاص میدهد و بیشتر تمرکز خود را روی واقعیت گسترشیافته و عناوین سرویسمحور میگذارد.
گفته میشود که این سرمایهگذاری پیش از اتمام سال مالی ۲۰۲۴ انجام میشود و ۴۰ درصد از مخارج بخش تحقیق و توسعهی این شرکت ژاپنی را به دوش میکشد. سونی همچنین قصد دارد که بیش از پیش به بازیهای سرویسمحور بپردازد.
سالها است که سونی را با بازیهای تکنفره و انحصاریاش میشناسیم؛ بازیهایی که در بازار جهانی موفق عمل میکنند، اما اگر دنبالهای برایشان منتشر نشود، پس از مدتی از صدر جدولهای فروش کنار میروند. یکی از دلایلی که سونی سال ۲۰۲۲ بانجی (Bungie) را به قیمت ۳.۷ میلیارد دلار خریداری کرد، شاید متوجه شدن این نکته بود که سازندگان Destiny میتوانند باری دیگر در بازار در حال رشد عناوین سرویسمحور موفق عمل کنند.
بنا بر این گزارش، ۶۰ درصد مبلغ توسعهی پلی استیشن ۵ فقط به بازیهای سرویسمحور سال منتهی به مارس ۲۰۲۶ اختصاص مییابد. همچنین، اعلام شده است که دست کم ۱۲ بازی اینچنینی باید در بازهی زمانی یادشده منتشر شود. علاوه بر این موارد، سونی قصد دارد که قدرتمندتر از قبل به حوزهی متاورس وارد شود و روی مواردی چون واقعیت گسترشیافته (Extended Reality) تمرکز نماید.
, سونی 2.1 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه و عناوین سرویسمحور سرمایهگذاری کرد