یادم می آید اولین بازی Romance of Three Kingdoms را که بازی کردم. کدام بود؟ خوب ، خوشحالم که از کریس سؤال کردید. این Romance of Three Kingdoms VIII در PS2 بود. من قبلاً بازی Dynasty Warriors را بازی می کردم و همانطور که گفتم وقتی Romance of Three Kingdoms XIII را مرور کردم ، مدت هاست که جذب همه عناصر تاریخ و سه خیال سه پادشاهی شده ام. با دانستن این موضوع ، من با Romance of Three Kingdoms XIV آشنا شدم
شاید خوشحال باشید که می دانید این کار را انجام می دهد. مطمئناً خوشحال شدم که این موضوع را فهمیدم. لازم به ذکر است که این همراه با یک یادداشت جانبی قابل توجه است و هشدار می دهد که اگرچه سریال در حال پخش است ، اما این هنوز فریاد بسیار خوبی از بهترین سریالهایی که ارائه کرده است. در مورد XIV ، تمرکز بیشتر روی استراتژی است تا جنبه های نقش آفرینی موجود در ورودی مانند VIII. بهترین عنوان استراتژی گرا در این سری ، از نظر من XI است و هنوز هم XI است ، با وجود این که اکنون خارج شده است. با این حال ، مطمئناً در Romance of Three Kingdoms XIV حرکات بسیار جالبی از Koei Tecmo وجود دارد. برخی خوب است ، بعضی دیگر اینطور نیست.
معمولاً من با یک یا دیگری شروع می کنم ، در مورد خوبی ها صحبت می کنم و سپس بر روی بد یا برعکس. انجام این کار در اینجا آسان نیست ، دلیل این امر است که همه چیز در بازی به هم پیوند می یابد. به عنوان مثال ، یکی از مواردی که من از آن استقبال می کنم بازگشت به حرکت مبتنی بر شبکه و نبرد است ، نه دنبال کردن جاده های سفت و سخت بین شهرها همانند تکرار قبلی. این باعث می شود XI بسیار یادآوری شود ، اگرچه به جای مربع ، هجده ها دارید. این طیف گسترده تری از گزینه های حرکت را ارائه می دهد و علاوه بر این ، این واقعیت است که نقشه بسیار بزرگتر از گذشته است.
این بدان معنی است که یک کمپین طولانی ، که در آن صدها مایل به آنجا سفر می کنید ، مانند آن احساس خواهید کرد. با حرکت واحدها از طریق آنها ، سیگنال یک مرز را در جنگ نشان می دهد که سکه ها تغییر رنگ می دهند. دیگر شما فقط یک منطقه را تصرف نمی کنید و تمام مال شماست ، اکنون به منطقه می روید و هر سکه را تبدیل می کنید. حال ممکن است این کار خسته کننده به نظر برسد و این امر وجود ندارد که میانبرهایی وجود داشته باشد ، بنابراین خوشبختانه وقتی شهر یا روستایی را تصرف می کنید ، می توانید یک مأمور را برای توسعه آن مکان تعیین کنید و آنها همچنین بطور خودکار hexes های اضافی را در آن مرز طبیعی ضبط می کنند.
من واقعاً عاشق این سیستم هستم ، من همیشه عاشق سیستمهایی هستم که روان بودن واقعی یک مرز را در زمان جنگ نشان می دهد. بنابراین مشکل من با آن چیست؟ هوش مصنوعی ، این همان چیزی است که هوش مصنوعی برای یک دشمن به طور طبیعی نیازهای فتح این هجده ها را درک می کند ، زیرا به بهره وری یک منطقه می افزاید و به اعتقاد من روحیه یک شهر است. پس چرا وقتی در امپراتوری خود یک بخش ایجاد می کنید و AI را مسئول می کنید ، آیا آنها زحمت گرفتن این موارد را ندارند؟ جهنم ، آنها حتی به نظر نمی رسد که مردم را به توسعه شهرها و روستاهایی که تحت مراقبت آنها قرار می دهید اختصاص دهید.
شاید این فقط من باشد که چیزی از دست داده است. آیا من به اندازه کافی مأمورین را به مناطق اختصاص ندادم تا نایب قهرمانی را در اختیار مردم قرار دهند تا افراد را در مواقع ضروری قرار دهند؟ این یک نفرین با پیشرفت دیگری است که در Romance of Three Kingdoms XIV ، رابط کاربری انجام شده است. UI و بازی ، به طور کلی ، ساده شده است. این هیچ عنصر از عمق بازی را به خود اختصاص نمی دهد ، من می گویم به لطف مقیاس بزرگتر نقشه و سایر ویژگی هایی که در آن گنجانده شده است ، جزئیات بیشتری از قبل وجود دارد.
بنابراین این ویژگی ها چیست؟ از آنجا که نقشه به یک سیستم مبتنی بر شبکه برگشته است ، می توانید اکنون تعداد بیشماری از ساختمانهای پشتیبانی یا دفاعی و همچنین تله ای بسازید که هر منطقه در این بازی تعداد معینی از ساختمان را امکان پذیر می کند. طبیعتاً زمین نیز در این امر تأثیر دارد ، با این وجود شما قادر به ساختن در کوههایی مانند کوههای مرتفع یا جنگل ها نیستید. این زمین همچنین در حرکت واحدها تأثیر زیادی دارد و یک سد زمین طبیعی ایجاد می کند که می تواند به عنوان یک سطح عالی از حفاظت برای امپراتوری در حال رشد شما اضافه کند.
دقیقاً مثل لوازم ، استفاده از مهارت های داخل و خارج از زمین از دست شما خارج شده است. در نبرد ، واحدهای شما هنگامی که آماده و مناسب برای استفاده هستند به طور خودکار از مهارتهایی که در اختیارشان است استفاده می کنند. این می تواند مواردی باشد که به تنهایی در جنگ مورد استفاده قرار می گیرند یا در مورد افسران مانند لیو بی ، گوان یو و ژانگ فی که پیوند محکمی دارند ، آنها در کنار هم بودن توانایی های خود را بالا می برند و امکان استفاده از مهارت های بیشتر را فراهم می کنند. تطبیق کاراکترها و به کار بردن آنها در کنار هم ، پیوند دادن به آنها ، به عنوان آنها سالها در کنار هم می جنگند ، سطح بالایی از پیشرفت شخصیت را به بازی می دهد.
تنها توانایی قابل انتخاب شما در جنگ ، انتخاب استفاده از حمله آتش به دشمن است ، همه چیز ، همانطور که گفتم ، خودکار است. شما مانده اید که تاکتیک های خود را در موقعیت یابی و مانند مانورهای روبرو انتخاب کنید. در مورد خارج از نبرد ، تواناییها و مهارتها محدودتر از تکرارهای قبلی است. در بین نوبت ، چندین دستور وجود دارد که می توانید آنها را انجام دهید ، برخی از اینها می تواند حرکات سیاسی باشد ، مانند ایجاد اختلاف نظر بین دو جناح دیگر ، ارائه هدایا به دیگری یا به طور بالقوه حتی شروع یک اتحاد. گزینه های دیگری مانند هدیه دادن به افسران برای تقویت وفاداری آنها وجود دارد ، حتی ارسال یک افسر برای استخدام دیگری.
سایر گزینه ها و سفارشاتی که می توانید ارائه دهید شامل قرار دادن مأمورین مسئول برخی از روستاها ، ایجاد یک تجارت ، کشاورزی یا نظامی یک منطقه است. مأموران همچنین می توانند اقدامات خاصی را برای انجام اقدامات پیشنهادی انجام دهند ، اینها معمولاً با ارزش ترین ، از جمله هزینه سریع طلا برای تقویت یک واحد در مزرعه یا ایجاد دفاعی شهر یا دروازه هستند. این دروازه ها مناطقی مانند یک دهکده یا شهر هستند ، اما به راحتی دروازه بزرگی هستند که شکاف یک پاس باریک را در بر می گیرد.
در حالی که این گزینه ها نسبت به نسخه های قبلی کمتر هستند ، اما هنوز هم در انجام آنچه انجام می دهند و گزینه های تاکتیکی موجود در دسترس شما گسترده هستند. من فکر می کنم این شرم آور است که اکثر آنها فوراً قابل انتخاب نیستند ، به ویژه مواردی که توسط مأموران شما در حالت برنامه ریزی ارائه می شود. با این وجود ، شما هرگز نمی توانید چندین مسیر را در چگونگی مقابله با اهداف بعدی خود داشته باشید. واقعیت ساده این است که هدف همیشه تسخیر چین است. چگونگی انجام آن به شما بستگی دارد.
آیا می خواهید بدترین مشکلی را که من با Romance of Three Kingdoms XIV دارم ، بدانم؟ خیلی حشره دار و بهینه سازی شده با سرعت بسیار زیاد است. از مقدمه افتتاحیه ، که به نظر می رسد بدتر از یک zoetrope خونین است ، تا مسائل پوچ و آشکار که در آن به دلایلی نامعلوم ، بازی تصمیم می گیرد آن را نجات دهد. تقصیر من برای ادامه کار بعد از اولین بار دیدن علائم هشدار دهنده است ، اما تصمیم این بازی که من خیلی طولانی بازی کردم و قصد صرفه جویی در آن را نداشتم ساعت های گیم پلی من را برای من هزینه کرد.
این چیزی است که باعث آزاردهنده تر می شود ، و آن ساعت ها ساعت هایی بود که من از دست دادم. نمی دانم کجا رفتند. به تلفنم نگاه کردم و ساعت 10:30 بود. ساعت 3 صبح بیدار شدم و می دانم که چه کاری انجام خواهم داد. آیا من فقط بازی را خاموش می کنم و امیدوارم یکی از وسایل نقلیه خودکار در نزدیکی باشد؟ من این کار را کردم ، خودکار بعد از ساعت 1 صبح بود. این یک بازی است که باعث می شود خوابیدن را فراموش کنم ، بنابراین مطمئناً چیزی برای آن پیش می رود.
بنابراین ، کریس ، آیا شما عاشقانه سه پادشاهی XIV را دوست دارید؟ بله ، کریس ، من انجام می دهم – با تشکر از شما برای پرسیدن. این یک فرم بازگشت برای سریال است و اگرچه از ایده آل دور نیست ، با مسائل بسیار زیاد نیز همراه است ، به خصوص به دلیل بهینه سازی ضعیف و همچنین محدودیت های بسیار زیادی نیز دارد (به خاطر خدا ، لطفاً از مانیتورهای ultrawide حمایت کنید). اگر بازی های استراتژی بزرگ را دوست دارید و مانند دوره سه سریال و سریال ، آن را دوست دارید ، پس این بازی ارزش خرید دارد. این مسئله حتی بهتر خواهد شد (حداقل 1+ نکته را فکر کنید) در صورت رفع مشکلات.