Oddworld: Soulstorm Enhanced Edition سفر آبه را از بازی اصلی ادامه می دهد. در حالی که او و حامیانش از مزارع در حال سوختن Rupture فرار می کنند. برای یک دوره کوتاه، همه چیز آرام است، تا زمانی که سرنوشت دخالت می کند و مخفیگاه آبه، چه به معنای واقعی کلمه و چه به صورت نمادین، روشن می شود. این بازی به بازیکن یک هدف میدهد، مشابه ورودی قبلی ما: زنده بیرون بیایید و مردم خود را از شر قاتلان شرکت نجات دهید.
پس از اینکه آشوب پیش میآید و آبه از دوستانش جدا میشود، باید از مالک مزارع شکاف، گلوکون مولاک، که به دنبال انتقام است، فرار کند. چند سطح اول در درجه اول در مورد اجتناب از دشمنان بد است. در حین یادگیری کنترل ها و جنبه های اقلام و سیستم های کاردستی. بازی بلافاصله شما را به پایان عمیق می اندازد، گهگاه نکاتی را ارائه می دهد اما در نهایت شما را مجبور می کند با آزمون و خطا یاد بگیرید.
بازگشت به آبه
هشت یا چند ماموریت اول در Soulstorm منحصر به این قسمت از فرنچایز است. Slig Barracks، Necrum Mines، FeeCo Depot و Soulstorm Brewery، که طرفداران ممکن است از نسخه اصلی دهه 1990 به یاد داشته باشند، تا اواخر بازی در دسترس نیستند. آنها همچنین ترتیب متفاوتی نسبت به نسخه های اصلی دارند. سطوح Scrab و Paramite اصلی حذف شده است. این مایه شرمساری است زیرا عادت کردن به ماموریت های اولیه کمی طول می کشد. با این حال، زمانی که این کار انجام شود، Soulstorm یک دشمن مهیب است.
وقتی به عنوان Abe بازی میکنید، در مسیرهای خطرناک با مینها در همه جا سرگردان خواهید بود و اسلاگهای شادی که منتظر شما هستند، در انتظار شما هستند. گیم پلی بازی Soulstorm در یک هواپیمای 2.5 بعدی اتفاق می افتد، اگرچه سازندگان از آن به عنوان یک هواپیمای 2.9 بعدی یاد می کنند. زمانی که بازی میخواهد چیزی را به شما نشان دهد، آن را یک بازی مروری با تغییرات دورهای دیدگاه در نظر بگیرید. و هر سطح یک هدف خواهد داشت: تکمیل آن در سریع ترین زمان ممکن و در عین حال اجتناب از مرگ و محافظت از ایمنی هر چه بیشتر دنبال کنندگان Mudokon شما. نوع کوارما که در پایان یک سطح به دست می آورید، و همچنین پایانی که دریافت می کنید، با تعداد ذخیره شما تعیین می شود. بنابراین فشار زیادی روی شانه های شما وارد می شود.
آبه ضعیف است و به راحتی می توان او را کشت. شما سلاح هایی در اختیار دارید که می توانید از کنار این عجایب کوچک عبور کنید، مانند کنترل ذهن و تیراندازی به رفقای آنها یا خیره کردن آنها. این بازی همچنین تعداد دشمنانی که در نتیجه اقدامات شما می میرند را در نظر می گیرد که می تواند به Quarma شما آسیب برساند، بنابراین کشتن بی رویه ایده خوبی نیست. شما نمی توانید از هر Slig عبور کنید، اما حتی اگر به اندازه کافی Mudokon ذخیره کنید، نباید همه آنها را بکشید. شما می توانید انتظار داشته باشید که مکررا بمیرید، اما خوشبختانه پست های بازرسی زیادی وجود دارد که به سرعت شما را بازنشانی می کنند. بازیکن می تواند به دنبال کنندگان Mudokon برخی از آیتم های ساخته شده را بدهد و بین aggro و passive جابجا شود. این راهحلهای جدیدی را برای تکمیل یک کار ایمن باز میکند. اما مراقب باشید، زیرا این کار فالوورهای شما را در معرض آسیب مستقیم قرار می دهد و می تواند منجر به مرگ غیرضروری شود.
Oddworld: Soulstorm می تواند به چیزهای زیادی افتخار کند. گرافیک آن یکی از آنهاست. هیچ بازی مانند Oddworld سبک 2.5D را ثابت نمی کند. نسخههای اصلی از برشهای هوشمندانه CG برای زندهکردن پسزمینهها استفاده میکردند و تعداد زیادی از طرحبندیها و کاراکترها را کاهش میدادند تا از عناصر پسزمینه استفاده کنند. محدودیتهای سختافزاری به این معنی است که نمیتوان تعداد زیادی را در یک زمان روی صفحه نمایش داد، بنابراین سطوح به قطعات کوچکتر تقسیم شدند تا بازی همانطور که در نظر داشت اجرا شود. با این حال، طوفان روح یک کتری ماهی دیگر است.
کات سین های بازی Soulstorm از نظر بصری بسیار چشمگیر هستند. طرح های کاراکترهایی که به روز شده اند، بیان بسیار بیشتری دارند. اسلیگ ها با دهان های عجیب و غریب خود، اکنون بیشتر از طریق حرکات و زبان بدن خود را بیان می کنند. از آنجا که گلوکون ها فاقد بازو هستند، باید با چهره خود ارتباط برقرار کنند. در مورد مولوکس، میتوانید ببینید که او چگونه هر بار که آبه فرار میکند، از طریق حالات صورتش میدوید.
آبه اکنون می تواند دو بار جهش کند و کنترل بسیار بیشتری در هوا دارد. وقتی طراحی سطح سعی در کشتن من ندارد، به طرز شگفت انگیزی بصری است.