AquaNox یک حق رای دادن کوتاه مدت بود که با این وجود توانست پیروان نسبتاً متعصبی را بدست آورد. این مجموعه به عنوان سلسله Archimedean در سال 1996 آغاز شد و به ترتیب توسط AquaNox و AquaNox 2: Revelation در سال 2001 و 2003 دنبال شدند. متأسفانه سریال بعد از آن هرگز به جایی نرسید.
توسعه عظیم ، سازندگان مجموعه ، قبل از خرید توسط JoWooD Productions ، از ناشر به ناشر دیگر می رفت. این استودیو بعداً تعطیل شد و JoWooD خود تقریباً زیر یک دهه گذشته زیر دست فروش رفته و دارایی های خود را به THQ فروخت.
بین مشکلات مالی و مرگ نویسنده اصلی این حق رای ، هلموت هالفمن ، بیشتر طرفداران تصور می کردند که این مجموعه به بخشی فراموش شده از تاریخ بازی های رایانه های شخصی تبدیل خواهد شد. این تا زمانی بود که THQ و Digital Arrow Aquanox Deep Descent را اعلام کردند ، پیش درآمد راه اندازی مجدد آن سالها قبل از سلسله Archimedean بود.
این بازی با موفقیت در سال 2015 شروع به کار کرد ، اما با توجه به تأخیر و سکوت عمومی توسعه دهندگان در پی این کمپین ، به وضوح یک چرخه توسعه بسیار آشفته داشت. شاید انتظار می رفت ، نتیجه نهایی بازگشت پیروزمندانه امتیاز AquaNox نیست که طرفداران احتمالاً امیدوار بودند.
Aquanox Deep Descent از نظر فنی در همان دنیای بازی های قبلی تنظیم شده است ، اما بیشتر شبیه یک راه اندازی مجدد است تا یک پیش درآمد مناسب. من اعتراف می کنم که من در زمینه AquaNox تخصصی ندارم و مدتهاست که سریال را بازی نکرده ام ، اما عناصر زیادی در Deep Descent وجود دارد که از اصل به یاد نمی آورم.
برخی از این موارد شامل پلانکتون های درخشان است که کوسه ها را به زامبی تبدیل می کند و کشوری عظیم به نام فدراسیون اقیانوس آرام هند که به عنوان رقبای اصلی اتحاد آتلانتیک عمل می کند. ایده کلی تنظیمات به همان صورت باقی مانده است ، و شما حتی برخی از شخصیت های اصلی را ملاقات خواهید کرد.
پس از جنگ و فاجعه ها ، سطح زمین غیرقابل سکونت شد ، پس از آنکه بشریت مجبور به عقب نشینی در اعماق اقیانوس شد ، نزول عمیق صدها سال در آینده قرار دارد. این دنیای جدید که Aqua نام دارد ، بین ملت های رقیب و جناح هایی تقسیم شده است که دائماً بر سر سرزمین و منابع درگیرند.
اگر می خواهید به عمق داستان های عمیق بپردازید ، این بازی شامل یک دائرlopالمعارف مفید و پر از اصطلاحات ، جناح ها ، فناوری ، رویدادها و موارد دیگر است. همچنین گزارش های صوتی را پیدا خواهید کرد ، اما مانند Serious Sam 4 ، Deep Descent نیز یکی دیگر از بازی های اخیر است که باعث می شود گناه اصلی ادب ورود به سیستم صوتی باشد – به شما اجازه نمی دهد هنگام بازی به آنها گوش دهید.
شخصیت های اصلی عبارتند از: کالن ، فدور ، نبیلا و هانا. یک گروه چهار تایی که قبل از آخرین روز به عنوان بخشی از پروژه مرموز نامو منجمد شده بودند. این واقعه آخرالزمانی بود که منجر به ساخت بشریت جدید بشریت در زیر دریا شد. قبل از اینکه همه آنها توسط دشمن ناشناخته ای مورد حمله قرار گیرند ، این گروه توسط شخصی مرموز به نام اسماعیل بیدار می شود.
به دلیل مدت طولانی خواب Cryo ، شخصیت های اصلی چیز زیادی در مورد زندگی گذشته خود یا کاری که Project Nammu قرار بود انجام دهد به خاطر نمی آورند. آنها به زودی توسط اوکابه ، ناخدای کشتی آزاد Tupilaq نجات می یابند. اوکابه معتقد است که آنها اطلاعاتی دارند که می تواند به او در رسیدن به اهدافش کمک کند ، بنابراین طرفین توافق می کنند که در سراسر Aqua سفر کنند و به دنبال پاسخ در مورد پروژه Nammu و هدف آن باشند.
با نادیده گرفتن شماره ها و عناصر جدیدی که احتمالاً طرفداران هاردکور را آزار خواهد داد ، داستان کلی Deep Descent نسبتاً کثیف است و به خصوص خوب نوشته نشده است. شخصیت های اصلی برخی از قوس ها و پیشرفت های اساسی را پشت سر می گذارند ، اما از شخصیت اصلی آنها پیشرفت زیادی نمی کنند ، که می تواند خلاصه شده به عنوان رهبر Roguish ، Science Nerd ، زن Snarky و زن نظامی قوی باشد.
جدا از Okabe ، بازیگران دوم به سختی وجود دارند و بیشتر به مکالمات کوتاه در ایستگاه ها یا داخل Tupilaq تنظیم می شوند. صداپیشگی و گفتگو نیز نسبتاً متوسط است. بازیگران اصلی قابل استفاده هستند ، اما برخی از شخصیت های ثانویه بسیار بد هستند ، صداپیشه هایی که واژه ها را به اشتباه بیان می کنند و به طرز نامناسبی خطوط خود را ارائه می دهند.
دنیای Aqua به تعداد زیادی نقشه کوچک و نسبتاً خطی تقسیم شده است که توسط دروازه های سفر سریع به مناطق دیگر متصل می شوند. بسیاری از نقشه ها شامل ایستگاه هایی هستند که می توانید برای تعامل با NPC ها و ارتقا your کشتی خود از آنها بازدید کنید. بعضی از نقشه ها کمی بازتر خواهند بود ، در حالی که بعضی دیگر اغلب پیچ و خم غارهای زیر آب یا تونل هستند.
در حالی که می توانید با رفتن مستقیم به هر ماموریت اصلی داستان ، به آسانی بازی را تجربه کنید ، مقدار قابل توجهی اکتشاف وجود دارد. بیشتر سطوح پر از لاشه است که می توانید منابع لازم برای ساخت مهمات و بسته های بهداشتی یا خرید نسخه های به روز را نجات دهید. منابع نزدیک به دوازده مورد مختلف وجود دارد و اگر در هنگام تلاش برای خرید یک نسخه ویژه ، کوتاه بیایید می توانید آنها را در ایستگاه ها خریداری و بفروشید.
سیستم ارتقا itself به خودی خود بسیار اساسی و ضعیف است. هر کشتی دارای چهار سیستم است که می تواند به صورت خطی ارتقا یابد ، اما این ارتقا certain پس از انجام ماموریت های خاص به آرامی در طول مبارزات به شما قطره می شود.
در ساعات پایانی بازی ، Deep Descent سپس برای شما آب نبات برای هر یک از شش کشتی ارتقا می دهد. در این مرحله ، آنها چندان مناسب نیستند ، و احتمالاً منابع و پول کافی برای ارتقا each هر کشتی و آزمایش کامل آنها با پتانسیل بالایی نخواهید داشت.
تعداد کمی از ماموریت های جانبی وجود دارد که می توانید از طریق خدمه Tupilaq و همچنین در ایستگاه ها انتخاب کنید. اینها از ماموریت های ساده فضایی گرفته تا محتوای کمی بیشتر داستان محور در بر می گیرد. به طور کلی ، ماموریت های Deep Descent معمولاً حول محور تلاش های جنجالی یا کشتن دشمنان خاص است.
اگرچه ممکن است ماموریت ها کمی ناخوشایند باشند ، اما در دنیای Aqua به راحتی می توانید در آن رانندگی کنید. تصاویر بازی بسیار مناسبی هستند و این باعث می شود که محیط های زیر آب واقعا زیبا به نظر برسند. شما از طریق غارهای زیر آب تاریک که توسط موجودات بیولومینسان عجیب و غریب و زمین های بایر زیر دریا پر از بقایای گذشته بشریت سفر می کنند ، سفر خواهید کرد.
متأسفانه ، در اثر ماهی های تنبل و آوار ، محیط های نسبتاً چشمگیر تا حدودی مختل می شوند. ماهی ها از مسیر زیردریایی شما دور نمی شوند ، و در عوض فقط وقتی از درون آنها عبور می کنید ناپدید می شوند.
با این وجود بازی رویکردی کاملاً لنگ به دیوارهای نامرئی دارد. توسعه دهندگان چیزی به نام نانو پلانکتون را برای Deep Descent ایجاد کردند ، که اساساً فقط انبوهی از ذرات درخشان سبز است که کشتی ها را نابود می کند … به نوعی. صادقانه به نظر می رسد که آنها فقط این مفهوم را به هم پیوند داده اند تا توضیح دهند که چرا نمی توانید از برخی نقاط عبور کنید
یکی از بدترین جنبه های کاوش نقشه است که اگر در مکان مأموریت ردیابی نکنید ، پیمایش با آن دشوار است. این بازی با استفاده از یک نقشه دو بعدی یک دنیای سه بعدی را به تصویر می کشد ، که می تواند در سطوحی که غارها و تونل های مختلف زیر آب را نشان می دهد گیج کننده باشد.
به طور خاص یک منطقه حدود سه لایه غار در زیر کف اقیانوس دارد. این سطح دارای شبکه ای از لوله ها است که می توانید برای کمک به ناوبری دنبال کنید ، اما هنوز هم می توانید گم شوید زیرا تشخیص اینکه اهداف مأموریت در چه سطحی از غار واقع شده دشوار است.
البته دلیل اصلی خرید Deep Descent تیراندازی به زیر دریایی های دشمن است. به عنوان یک تیرانداز 6DoF ، هنگامی که دشمنان خود را درگیر می کنید ، می توانید در هر جهتی حرکت کنید. کشتی شما تعداد مشخصی از پرش های تحت فشار را دارد که راهی فانتزی برای گفتن حرکات گول زدن است. می توانید چندین مرتبه سریع پشت سر هم بپرید ، اما باید صبر کنید تا هر پیپ دوباره شارژ شود.
مبارزه به طور کلی شامل دور زدن روی هدف شما است ، در حالی که از گول زدن خود برای جلوگیری از پرتابه های قدرتمند مانند اژدر استفاده می کنید. کشتی شما علاوه بر سلامتی دارای یک سپر شارژ است ، بنابراین در هنگام کم شدن سپرهای خود همچنین می خواهید از محیط زیست برای جلوگیری از آتش سوزی استفاده کنید. روش دیگر ، شما می توانید از بسته های شارژ و کیت های تعمیراتی برای بازگرداندن سپر و سلامتی خود استفاده کنید ، اما می توانید همزمان سه بار را حمل کنید.
شما می توانید همزمان دو سلاح مجهز داشته باشید و یک زرادخانه نسبتاً مناسب نیز به نمایش گذاشته شده است. شما مینی گان ، ریل اسلحه ، تفنگ ساچمه ای ، اژدر پرتاب و … دارید.
این بازی یک کار تحسین برانگیز را ایجاد می کند و باعث می شود که سلاح ها احساس شلیک کنند و جلوه های صوتی و تصویری خوبی برای تقویت این ایده وجود دارد که شما در اعماق اقیانوس می جنگید. تیراندازی و انفجار خفه می شود و اژدرها مسیرهای حبابی ایجاد می کنند. جلوه ها بی عیب و نقص نیستند ، اما به اندازه کافی خوب کار می کنند تا بازی در بعضی مواقع کاملاً غوطه ور شود.
متأسفانه ، تعداد سلاحهایی که در طول مبارزات انتخاب خواهید کرد یک نقطه ضعف مشخص دارد. در یک تصمیم کاملاً آسینین ، توسعه دهندگان راهی برای خلاص شدن از شر سلاح های قدیمی به کار نگرفتند. در طول بازی بارها سلاح هایی را پیدا خواهید کرد که به معنای واقعی کلمه فقط یک نوع بهبودیافته از چیزی است که از قبل دارید. از آنجا که راهی برای خلاص شدن از شر آنها وجود ندارد ، شما باید به صورت دستی از طریق هر اسلحه چرخه بزنید. بدیهی است که این ممکن است در گرماگرم جنگ بسیار ناامیدکننده باشد.
همچنین می توانید دو توانایی ویژه را همزمان داشته باشید. این گجت های مبتنی بر cooldown از یک سپر تقویت شده ، تا اقدامات متقابل برای شکستن قفل های هدف دشمن ، تا سلاح هایی مانند رگبار اژدر یا هواپیماهای بدون سرنشین که به نزدیکترین دشمن حمله می کنند ، متغیر است.
یکی از شش زیردریایی بازی می تواند دو برج سلاح ثانویه را نیز تجهیز کند. این برجک های کنترل شده هوش مصنوعی به سمت دشمنان اطراف شلیک می کنند و شامل مواردی مانند یک مین گذاری اتوماتیک ، مسلسل ، اژدر و سلاح کمری هستند.
شرم آور است که فقط یک کشتی می تواند این برج ها را مجهز کند ، اما در مرحله اول آنها به خصوص مفید نیستند. آنها مستقیماً به حیوانات وحشی آلوده به نانو پلانکتون شلیک نمی کنند و باید به یاد داشته باشید که هر بار که از کشتی یا ایستگاه پیاده می شوید ، آنها را دوباره فعال کنید.
در حالی که جنگ Deep Descent مطمئناً نکات برجسته خود را دارد ، اما مسائل کوچک و سخت زیادی وجود دارد که مانع آن می شود. کلیدهای صعود / فرود به همان کلیدهای متفرقه بالا رفتن یا جاخالی دادن متصل هستند ، بنابراین باید مراقب باشید هنگام تلاش برای کاهش سرعت بالا رفتن از یک مانع ، کشتی خود را به داخل سقف غار نفرستید. خوشبختانه ، وصله اخیر با ایجاد دوبار ضربه زدن روی کلیدها برای طفره رفتن ، این مسئله را تا حدی بهبود بخشید.
پس از مشاهده هوش مصنوعی در عمل ، من گمان می کنم این به این دلیل است که توسعه دهندگان می دانستند که نمی توانند سه هم تیمی کنترل شده توسط رایانه را برنامه ریزی کنند که مانع شما نشوند یا کارهای احمقانه ای انجام ندهند. هوش مصنوعی دشمن فراتر از شارژ کردن اسلحه هایی که در حال شلیک هستند ، عمل می کند و فقط گاهی اوقات سعی می کند از حرکات گول زدن خود استفاده کند.
آنها همچنین دوست دارند خیلی گیر بیفتند. این امر به ویژه در مورد حیوانات واقعا لنگ نانو پلانکتون آشکار است ، که فقط به سمت شما شنا می کنند و هنگام حمله گروهی مرتباً یکدیگر را مسدود می کنند.
اگر وقت خود را برای کشف Aqua برای نجات و انجام کارهای جانبی اختصاص دهید ، کمپین Deep Descent احتمالاً 15 ساعت طول می کشد. در این مرحله شاید بخواهید حالت رقابتی چند نفره بازی را امتحان کنید. متأسفانه ، این امکان پذیر نیست.
چند نفره این بازی در بدو ورود کاملاً مرده بود. من به مدت یک هفته سعی کردم سرورهای فعال را در تمام ساعات روز پیدا کنم ، اما هیچ کس این بازی را بصورت آنلاین انجام نمی دهد.
همانطور که در مورد Aquanox Deep Descent سخت گیر بوده ام ، تا آنجا پیش نرفتم که آن را یک بازی وحشتناک بنامم. جنگ می تواند در بعضی مواقع سرگرم کننده و راضی کننده باشد ، خصوصاً وقتی شما با یک اسلحه در مقابل یک کشتی کوچکتر ، یک تیر می کشد.
در حالی که جلوه های تصویری و صوتی خارق العاده نیستند ، بازی هنوز هم کاملاً غوطه ور است ، به خصوص با بسیاری از HUD که در کابین خلبان هر کشتی ادغام شده است. نکته جالبی در مورد سفر در اعماق Aqua ، جستجوی نجات و کمین در راه دزدان دریایی بی خبر وجود دارد.
هنوز هم نمی توان انکار کرد که Aquanox Deep Descent یک بازی بسیار ناقص است که مطابق با شجره و نسب خود نیست. بودجه متوسط و چرخه توسعه آشفته در بسیاری از نقاط بازی کاملاً مشهود است و بسیاری از مکانیک های سخت و تصمیمات عجیب طراحی وجود دارد.
اگر در فروش بعدی با تخفیف شدید مواجه شوید ، ممکن است موارد دلخواهی را در اینجا پیدا کنید. در شکل فعلی ، در Deep Descent موارد زیادی وجود دارد که توصیه نمی کند.
Aquanox Deep Descent
Developer: Digital Arrow
Publisher: THQ Nordic
Platform: Windows PC
Release Date: October 16th, 2020
Players: 1-4
Price: $29.99