هر از چند گاهی در مورد موزو صحبت می شود و به صورت متناقضی بازسازی می شود. نه چندان زیاد برای مشاجرات معمول درباره زبری مداوم او یا پیگیری کیمیاگری که به نظر می رسد فقط او را می بیند ، بلکه به عنوان ابزاری برای “خاموش کردن مغز” و لذت بردن از آنچه در درجه اول و پیش از این داستان خوبی است. اگرچه به یادماندنی نیست ، Warriors Orochi 4 همه اینها بود و مهمتر از همه اینها نیز نقص آشکار در داخل و خارج از ژانر آن نداشت. طبق سنت ، امروز کوئی نسخه نهایی چهارمین کراس اوور خود را به ما ارائه می دهد: چگونه این کار پیش رفت؟ خوب اما خیلی خوب نیست
Warriors Orochi 4 Ultimate ، داستان ادامه دارد
به زبان ساده تر ، Warriors Orochi 4 Ultimate نسخه کامل بازی اصلی است: در داخل ما نه تنها قسمتهای “اضافی” را پیدا خواهیم کرد بلکه تمامی مطالب را که ابتدا یک سال پیش در نسخه “استاندارد” منتشر شده اند ، پیدا خواهیم کرد. حالت Ultimate Story Mode به عنوان یک ادامه اصلی از نسخه اصلی پیکربندی شده است ، و با اضافه کردن سه فصل (یکی از آنها مخفی و غیرقابل باز کردن با انجام یک مأموریت خاص) به پنج مورد موجود در بازی پایه است. پس از پایان دوم ، قهرمانان چین از سه پادشاهی و فئودال ژاپن متحد می شوند و خود را با قلمرو عرفانی و خدایان المپوس متحد می کنند. از نظر تئوری ، این می تواند حیله بی نظیر اودین (در حال حاضر دشمن اصلی بازی پایه) باشد ، که این بار طرحی پیچیده را شامل درخت Yggdrasil و بهره برداری از دیو Orochi کرده است. اما ، این بار پدرسالار ، نورسنجی می توانست بسیار کمتر از آنچه به او نسبت داده می شود سرزنش کند.
به طور کلی ، طرح Warriors Orochi 4 Ultimate خیلی از ریشه های اصلی منحرف نمی شود ، پیکربندی خود را به عنوان توسعه دیگری از مضمون آشنا “اتحاد عالی” تنظیم می کند. واقعی ترین تفاوت با بازی اساسی دقیقاً در یک “لحن” متفاوت از روایت نهفته است ، که گرچه اسطوره هایی را حتی از یکدیگر دور می کند ، اما تلاش می کند تا به سطح های انسانی بیشتری بازگردد ، که توسط یک لوکی که اکنون ترجیح داده شده و در واقع دوست داشتنی است ، پشتیبانی می شود. فقط این شخصیت ، در حالی که نقش کمتری را نسبت به گذشته ایفا می کند ، در ایجاد دوستی غیرمنتظره با یوکیمورا سانادا و پرسو ، دلسوزترین است. از این رو کمی شرم آور است که ببینیم چه تعداد از این مضامین معتبر بر روی کاغذ ، توسط روایت فشرده شده لزوماً به دلیل رویکرد اصلی است ، که دیالوگ های متناوب خوانده شده در تصاویر ثابت با فیلم ها (هم CG و هم رویه ای) فقط برای لحظات واقعاً ضروری.
اما آیا ما مطمئن هستیم که همه آنها در یک دیسک جای می گیرند؟
Warriors Orochi 4 Ultimate حتی برای گیم پلی آن تفاوت چندانی با اصلی ندارد: باز هم ، شما سه شخصیت را انتخاب می کنید (در هر زمان قابل تعویض با محرک های پد) و برای رسیدن به اهداف خود به نبرد می روید و ارتش های مقابل را از بین می برید. کوئی مجدداً از این نسخه Ultimate استفاده کرده و صورتی بسیار زیاد از بیش از 170 جنگجو (که او نیز شایسته مکانی در کتاب رکوردهای گینس بود) را گسترش داده و آنرا با هر دو شخصیت “عقب مانده” و شخصیت های واقعی منتشر نشده غنی سازی کرده است.
واضح است که هم شخصیت های Dynasty Warriors (تا فصل هشتم) و هم شخصیت های Samurai Warriors حضور دارند ، اما شخصیت های اختصاصی ای نیز از Warriors Orochi مانند ساکنان Mystic Realm (با حتی یک منتشر نشده ، یانگ جیان) و حتی وجود دارد. میزبان معمول عجیب و غریب اما لذت بخش ، مانند Ryu Hayabusa (از نینجا گیدن و مرده یا زنده) ، جوآن Arc (از Bladestorm) و آشیل (از Warriors Legends of Troy) ، همه در شخصیت های Warriors Orochi 3. ظاهر می شوند. سپس قهرمان Perseus (که قبلاً در بازی پایه ظاهر شده بود اما غیرقابل باز کردن نیست) و گیتا ظرافت. دوم ، علاوه بر اینکه نقش برجسته ای در Story Mode دارد ، پس از بازیابی جسمی بدنی ، قابل استفاده خواهد بود.
ماموریت بزرگ بزرگی که توسط Warriors Orochi 4 Ultimate معرفی شده است مربوط به Perseus خوب است. در مقطعی از طرح ، گایا متوجه خواهد شد که در واقع راهی وجود دارد که بتواند قهرمان فقیر را به عقب برگرداند: قطعات روح خود را بازیابی کنید. این بیست و یک قطعه (مربوط به بسیاری از ستاره های صورت فلکی آن) با مقابله با برخی نبردهای خاص از فصل های بازی اصلی پیدا خواهید شد. اگر تصمیم به پخش مجدد آنها در حالت “تحقیق” دارید ، یک هدف اضافی اضافه می شود (به یک قسمت معین از نقشه بروید ، تعداد معینی از دشمنان و افسران را شکست دهید) تا در مدت زمان محدود تکمیل شود. پس از اتمام ، ارواح Perseus روی نقشه ظاهر می شود و با شکست آن ، قطعه مربوطه را بازیابی می کنیم. عدم انجام این مأموریت به شما اجازه نمی دهد که مرحله آخر داستان را باز کنید ، بنابراین در فصل هفتم متوقف می شود. واقعیت این که آخرین قطعه در سناریوی آخر این فصل است در واقع با این حال “بازیکن” را وادار به مشاهده می کند. پایان “عادی” قبل از دسترسی به پایان “کامل”.
همچنین لازم به ذکر است که نبردهای اختیاری دیگری در Story Mode وجود دارد که بیشتر در فصول یک تا پنج قرار دارد و این امر پیوندها بین همه رزمندگان در فهرست را عمیق تر می کند. به وضوح ، بسیاری از این موارد به موارد جدیدی متمرکز شده اند ، مانند مواردی که زئوس آشیل را آزمایش می کند. همه اینها طول عمر بسیار چشمگیری را ایجاد می کند: این کمپین بسیار طولانی است و شما را دعوت به پخش مجدد برای باز کردن قفل همه بازشدنی ها و تعمیق پیوندها بین شخصیت ها می کند.
دسر هایپرتروفیک با پتانسیل برای بینهایت
با این حال ، اخبار Warriors Orochi 4 Ultimate در حالت داستان متوقف نمی شود: امکانات افزایش و شخصی سازی شخصیت ها به همان اندازه گسترش یافته است. در حقیقت ، امکان “ارتقاء” نیروها به منظور ایجاد فراتر از سطح 100 و امکان مداخله بر روی پارامترها در سطح عددی ، با توزیع مجدد مقادیر آنها از طریق نوع خاصی از شی ، افزوده شده است. برای بقیه ، جنگ و پیشرفت یکسان باقی مانده است ، هزاران نفر از دشمنان (متأسفانه احمقانه) با همراهی افسران و هیولاها همراه هستند ، دومی برای “شکستن” عملی که در غیر این صورت بسیار همگن خواهد بود مفید است. اصلی ترین اخبار Warriors Orochi 4 (که در این Ultimate نیز حفظ شده است) در مقایسه با بقیه موسو معرفی مؤلفه جادویی بود که مجبور شد از حداقل احتیاط استفاده کند زیرا نوار مورد نظر توسط تیم و شما تقسیم می شود. آنها دشمنانی هستند (منشاء هرج و مرج) که در برابر حملات عادی مصون هستند و می توانند این امتیاز را به زیردستان خود ببخشند.
حتی اگر به خودی خود بیشترین نقش برجسته Story Mode باقی بماند ، Warriors Orochi 4 Ultimate دارای چند حالت اضافی است. جایی که برخی کاملاً کلاسیک هستند (مانند Challenge Mode ، که شما را دعوت می کند با استفاده از برخی تقویت کننده های جایزه ، برخی از چالش ها را نیز پشت سر بگذارید) علاوه بر این قابل توجه ، Infinity Mode است. فرضیه ساختن زئوس از دوازده برج (مربوط به صورتهای فلکی زودیاک ، شاید ذکر در سنت سیه باشد) است و هر کس موفق به غلبه بر آنها شود ، خودش جانشین عرش المپوس خواهد شد. هر طبقه از برج از یک میدان نبرد متفاوت تشکیل شده است ، که در آن باید اهداف به پایان رسیده و یک نقطه ناپدید شده در یک بازه زمانی مشخص به دست آید. در این حالت شخصیت های تیم همه در میدان نبرد حضور دارند و علاوه بر اینکه می توانند طبق معمول از یکی به حالت دیگری تغییر حالت دهند ، همچنین می توان دستورات ساده ای به آنها داد. گهگاه ، زئوس با اجازه دادن به ما برای انتخاب برخی از پاداش ها ، “حضور” خود را آشکار می کند.
اجزای اصلی این حالت دو است: عناصر تصادفی و باز کردن قفل کاراکترها. در هر نبرد ، در حقیقت ، غارتگران و افسران به طور تصادفی و همچنین موقعیت نقطه ناپدید شدن تصادف می شوند. همچنین ، پس از انتخاب تیم شروع ، پس انداز جداگانه ای از Story Mode هستید ، مجدداً همه افسران Warriors Orochi 4 Ultimate را باز کنید.
این روند بیشتر اوقات شامل شکست دادن آنها در نبرد خواهد بود ، در حالی که با اتمام هر سطح ، دشواری متناسب با پاداش های احتمالی افزایش می یابد. بنابراین مشخص است که Infinity Mode مخصوصاً برای جانبازان موسو ساخته شده است که به معنای واقعی کلمه می توانند خود را “تا بینهایت و فراتر از آن” راه اندازی کنند و با پیدا کردن چالش های پیشرفته برای تیم هایشان به درستی توسعه پیدا کنند.
Warriors Orochi 4 Ultimate ، بزرگترین دشمن شما به نام بافت است؟
تمام ویژگی های اضافی Warriors Orochi 4 Ultimate به مواردی که قبلاً در بازی پایه حضور دارند ، اضافه می شود ، از سفارشی سازی عمیق سلاح ها (وابستگی ، پاداش های منفعل ، آسیب های ابتدایی) گرفته تا رشد توسط سطح قهرمانان ، که هنوز هم در دسته های رزمی با پاداش و malus مربوطه. بنابراین ، به همان اندازه غیرقابل انکار که انتخاب زیاد شخصیت ها و شخصی سازی آن را به شکلی خاص خود می کند ، این مشاهدات غم انگیز نیز وجود دارد که حتی با وجود همه این موارد ، کوئی نتوانسته است واقعاً یک سطح چالش را بالا ببرد. کم ، در جایی که دو یا سه ترکیب معمول به اندازه کافی (متناوب آنها با حملات موس و جادو) برای درست بودن از هر موقعیتی است.
تنها لحظه ای که در آن مطرح می شود آخرین نبردهای فصل آخر است که اگرچه غیر قابل عبور نیست اما در حقیقت افزایش در منحنی دشواری در مقایسه با سایر موارد است. همین مورد در مورد بخش گرافیک نیز صادق است ، که در مواجهه با شخصیت ها ، همه کاملاً منحصر به فرد و به خوبی حفظ شده اند (و هرگز تلاشی کوچک نخواهد بود ، به خصوص با توجه به تعداد آنها) اجازه می دهد بیش از حد از تنظیمات استفاده کنید ، با بافتهای کاملاً غم انگیز (خصوصاً در برخی نقشه های برفی). و معمول افزایش دشمنان از هیچ جا – همه چیزهای واقعاً خارج از زمان PlayStation 4.
واضح است ، از آنجا که این یک گسترش بود ، غیر واقعی بودن انتظار نیست که چه کسی می داند چه پیشرفت گرافیکی دارد ، اما گاهی اوقات به نظر می رسد که تنها یک حداقل تلاش برای خوشایندتر کردن همه چیز لازم است. به خصوص از آنجایی که سناریوهایی که بطور خاص برای Warriors Orochi 4 Ultimate ایجاد شده اند ، مانند نمونه مضمون کلاسیک (که قبلاً در بازی پایه ظاهر شده است) و دیگری که به Yggdrasil اختصاص داده شده است ، از طرف دیگر ، دارای یک چاه درمانی بالاتر از همه دیگران ، با رنگ های روشن و پوشش گیاهی سرسبز است. (اگرچه او نیز از کمی ظاهر شدن رنج می برد). یک بار دیگر ، یکی از معدود مواردی که واقعاً نمی توانید از آن شکایت کنید ، بخش شنیداری است ، از کارهای عالی بازیگران آواز (فقط به زبان ژاپنی ، مانند همه اسپین آف های کوئی از سال 2011 به بعد) تا موسیقی پس زمینه. آهنگ های جدید بسیار جذاب هستند ، اما به هر حال همیشه یک “repechage” دلپذیر و ریمیکس از امتیازات از کارنامه Warriors وجود دارد که پس از بیست سال بازی های ویدیویی با مضمون ، تقریباً بی پایان شده است.