بر اساس شایعهای جدید، بازی Starfield تنها از فناوری FSR برای بهبود عملکرد اجرایی خود بهره میبرد و خبری از فناوری DLSS در بین گزینههای اجرای آن نخواهد بود.
از آنجا که شرکت AMD پیشتر اعلام کرده بود که «شریک انحصاری Starfield روی PC» است، چندان دور از ذهن نیست که فناوریهای مشابه FSR از جمله DLSS (از شرکت Nvidia) و XeSS (از شرکت Intel)، در بازی Starfield حضور نداشته باشند. حالا هم شایعاتی در راستای تایید همین مسئله به گوش میرسند و میتوان با احتمال بالایی، فناوری محبوب DLSS را از لیست فناوریهای به کار رفته در این بازی خط زد.
در حالی که نبود DLSS چندان جای تعجب ندارد، حداقل هنوز یک فناوری آپاسکیلینگ (Upscaling) برای Starfield در نظر گرفته شده است. از آنجایی که AMD شریک رسمی این بازی است، ظاهراً FSR یا FidelityFX Super Resolution تنها روشهای آپاسکیلینگ Starfield خواهند بود.
جدیدترین کارتهای انویدیا، از فناوری DLSS 3 استفاده میکنند که روشی عالی برای ارتقا رزولوشن است. با این حال، این بدان معنا نیست که FSR فناوری نمیتواند کارآمد باشد؛ شما با FSR میتوانید نرخ فریم بسیار بهتری را (با در نظر گرفتن کاهش کیفیت تصویر) دریافت کنید. البته باید گفت که هنوز، مطالب مذکور به صورت رسمی تایید نشدهاند و همچنان کورسویی از امید برای طرفداران DLSS وجود دارد.
فارغ از همه اینها، به راحتی میتوان گفت Starfield یکی از بزرگترین بازیهای سال جاری خواهد بود. پریلود بازی هماکنون روی Xbox Series X|S و PC در دسترس است و کاربران Steam هم از تاریخ ۸ شهریور (۳۰ آگوست) میتوانند برای پریلود بازی اقدام کنند. Starfield به طور رسمی در تاریخ ۱۵ شهریور (۶ سپتامبر) منتشر میشود و از روز عرضه، از طریق سرویس گیم پس در دسترس خواهد بود.
, شایعه: احتمال عدم پشتیبانی Starfield از فناوری Nvidia DLSS