Diablo: Immortal با انتشار خود با اختلافات بسیاری، عنواندر سال گذشته مورد انتقادات فراوانی قرار گرفت و سری بازیهای Diablo دیگر به تلاش برای برگرداندن رونق خود نیاز داشت. در این بین، بازی Diablo IV بعنوان یک عنوان بازی جدید، قول داده بود که با ارائه جهانی بزرگ و بازگشت به شکل شیطانی “اصلی” این سری بازیها، این نیاز را برطرف کند.
نسخه بتای Diablo IV شکوفایی امید را به دوباره زنده شدن بازی ARPG و با کنتنت فراوانی که به تازگی منتشر شده بود، بسیاری از نگرانیهایی که بر سر سری بازیهای Diablo همواره وجود داشت را آرامش بخشید. ما از این نسخه بتا خوشمان آمد و امیدواریم که این بازی دوباره بتواند رونقی هیجانانگیز داشته باشد.
Lilith به عنوان شخصیت جدیدی که در حال ظهور است، جهانی بزرگ برای مبارزه با اراذل و اوباش شیطانی و امکاناتی از جمله بروزرسانیهای نسل بعدی، از جمله ویژگیهایی است که در Diablo IV وجود دارد. آیا Diablo IV با ارائه این ویژگیها و بازگشت به عرش خود در جهان Sanctuary موفق به شکست دشمنان خود میشود؟ یا این که به تأثیر شر شیطانی میاندازد و به عمق جهنم فرو میرود؟ به ما بپیوندید تا در این مسیر بازی، هرادریم باشید.
شر شر را به دنبال دارد
در زمانی که عنوان Diablo IV به بازار عرضه شد، تندیس سیاه، خشونت بیشتر و جانبازی بیشتر برای این نسخه بازی تبلیغ شد. داستان این بازی به هیچ وجه از نزول به عمق شر و تبحر در موضوعات و شخصیتهای آن نمیترسد. دشمن اصلی، Lilith، یک تأثیرگذار فاسد و قدرتمند است که ذهن مردم را خم میکند و بر Lesser و Prime Evils همچنین مؤثر است. او یک دشمن جذاب برای شکار است و تماشای روایت داستان او در طول 6 فصل بسیار جذاب است.
باشد که به قتلهای وحشتناک، آیینهای ترسناک یا نمایشهای خشن از قدرت اشاره کنیم، بازی Diablo IV حاضر است برای تطبیق با مفهوم شر با تصویر روی پرده رفتن. نوع تاریک و نافرمان خلق جوی فشاری برای پیگیری قهرمان ما ایجاد میکند و تعدادی از صحنهها ممکن است برای افراد حساس ناراحتکننده باشد. با این حال، این کار در خدمت بازی قرار دارد و با ساختار دنیای بازی و احساس خطرات جدی در ارتباط با هدف نهایی Lilith، همخوانی دارد.
داستان اصلی طولانی است و فرصتهای فراوانی برای توسعه دشمنان و همچنین کاوش درباره داستانهای پشت صحنه اطراف قهرمان اصلی و همراهانش فراهم میکند. چه برای تاریخ Donan، یا خودرویی Lorath، یا سیاستهای داخلی شیاطین و فرشتگان، Diablo IV به واضحیت بسیاری از خلاقیتهای خود در توسعه شخصیتهایش اعتماد داشته است. این بازی با داستان اصلی خود به همه نمیچسبد و برخی قسمتهایی در وسط فصلها دارای کیفیت پایینی هستند، اما من به داستان Donan و داستان Innarius که در آن او برتری و تحقیر کامل انسانیت را به خود اختصاص داده، علاقهمند شدهام.
پیش بینی، سرنوشت و نقش شیاطین، فرشتگان و Horadrim در این بازی بسیار مهم است. انسانها به سادگی پیادهروی قدرتمندان قرار میگیرند و بازی به احساسی از جهانی است که به سرعت به سوی نابودیمیرود، میپردازد. این بار داستان برای من جالبتر بود تا در نسخه 3، اصلیا به خاطر تمایلش به فروپاشی و فروپاشیهای جدید. این داستان ممکن است جذابیت و جذابیت برای بیشتر بازیکنان را نداشته باشد، اما کاری که در آن انجام شده است تا آن را جذاب و پرطرفدار کند، به خوبی موفق بوده است.
بدون آرامش در Sanctuary
داستان Diablo IV از جدیدترین نسخهی این سری، نیز در دنیای Sanctuary رخ میدهد و شما برای دنبال کردن Lilith را در یک منظرهی بزرگ و پیوندی گسترده دنبال میکنید. برخلاف نسخههای قبلی این سری، در این نسخه، بازی به صورت open-world و نه به صورت ساختار map یا hub طراحی شده است. پس از اتمام پرولوگ و رسیدن به شهر اول کیووشاد، شما در سراسر زمین آزاد میشوید.
با تقسیم به 5 منطقه، هر یک شامل دهها منطقهی بزرگ و باز، مساحت معماری مربعی که در نقشه وجود دارد، کافی است تا با جهنم رقابت کند. هر منطقه دارای مجموعهای از کوئستهای مرتبط با داستان، بیش از 40 کوئست فرعی، چندین سطح زیرزمینی برای غلبه بر آنها، مبارزات با رئیسها و شرکت در شرکتها و شهرها است. علاوه بر این، هر منطقه دارای سبک و موضوع مخصوص به خود است.
Fractured Peaks منطقهای برفی و کوهستانی با غارهای پیمایشی و معماری بزرگ و تهدید کننده برای کاوش است. Scogslen مرطوب، زمستانی و هیجان انگیز است، مانند Dagobah از دنیای Diablo. Kehjistan و Dry Steppes بیشتر شبیه به بیابان هستند و Howezar ترکیبی از ایدههاست. مکانها، شهرها و شهرها به خوبی توسعه یافتهاند و جزئیات فراوانی برای اطمینان از آنها به عنوان زندهی کنار زندگی که در اطراف آنها به سر میبرد، وجود دارد.
داشتن یک جهان به این اندازه بزرگ و پیوندی که از ابتدا آزاد برای کاوش است، Diablo IV را از نسخههای قبلی به عنوان یک ارتقاء اصلی به نظر میرساند. بین مناطق یا فضاها بدون بارگذاری (مگر اینکه وارد مکان داخلی شوید) بودن، با یک سیستم سفر سریع تعادلیافته که به شما اجازه میدهد بدون هدر دادن زمان زیادی به دور زدن، ترغیب شما به کاوش میکند. اگر یک عنصری وجود داشت که من را همزمان هیجانزده و تحت تأثیر قرار داد، اندازه و دامنه Sanctuary بود که در این نسخه به واقعیت درآمده است.
فقط یک Baal از ویرانی
اگر انتظار داشتید در این نسخه از بازی Diablo IV به راحتی در Sanctuary قدم بگذارید، خوب، باید سؤال کنید که آیا هرگز بازی Diablo را بازی کردهاید یا نه. شیاطین، مردههای زنده، موجودات وحشی، کفریان، خونآشامها، گروههای ربودهکننده و همه نوع وحشتناکترین موجودات آماده شما با دندانهای چندانیست. هیچ جایی در خارج از شهرها و شهرها ایمن نیست، که هر سفری کمی خطرناک است.
مبارزه در Diablo IV برای دسترسی بهتر (در کنسول به خصوص) کاهش یافتهاست و به شما اجازه میدهد از دکمههای شانه و صورت برای حملات و ویژگیهای خود استفاده کنید. آهنگ بازی اعتیادآور این فرنچایز ARPG هیچکدام از زیبایی و آرامشی که دارد را از دست نداده است. با وجود کلاس شما، شما برای ساختن متریال خود برای استفاده از همه نوع قدرت و ویژگی ویرانگر به حملات اولیه خود نیاز دارید.
پس از امتحان کردن سه کلاس در بتا، من برای کامل کردن بازی خود به Necromancer رسیدم. با یک ارتش از اسکلتها و یک جنگجوی ترول در کنار خود، من با شیاطین جهنم به جنگ پرداختم. باتوجه به قابلیت تغییر کلاس خود در هر زمان (با هزینهی ارزی)، شما میتوانید به آزادی و با تجربه قدرتهای مختلف و ساختارهای مختلف پرداخته و از قابلیتهای خود به صورت آزمایشی استفاده کنید.
برای بیشتر مواجهات، حتی یک ساختار بدون بهینهسازی نیز میتواند شما را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. بازی به عنوان یک کلاس با فاصله یا متمرکز بر پشتیبانی، در مبارزات با رئیسها یا در دویدنهای زیرزمینی چالش برانگیز، به ویژه در دیرینه بازی، ممکن است با مشکل مواجه شود. به عنوان مثال، ساختار اول من به من معنایی از ترکیدگی پیکرهای دوباره برای من نداشت، و من در مبارزات یک به یک، با چندین پیکره مبارزه میکردیدم. پس از چندین بار مرگ به عنوان یک مرده زنده، ساختار خود را کاملاً بازنگری کردم و با آن شیطان را به زیرزمین آتشین هدایت کردم.
اگر شما تمایل داشته باشید که به ساختاری راحت تر برای خود برسید، مبارزه در Diablo تکراری و خسته کننده خواهد شد. انواع مختلفی از سفارشی سازی مهارت و نحوه ترکیب کردن ویژگیهای خود با حملات اولیه، تعیین کننده آن است که آیا شما زمانی آسمانی از کشتار آزاد یا یک تجربه جهنمی از فشار دکمههای معمولی خواهید داشت.
بعضی از بازیکنان احتمالاً از قابلیت Diablo II برای داشتن لایههایی از قدرتها و چند نوع نخبه از دشمنان افتادهاند (هرگز دوست ندارم از دشمنان “ترسناک” صحبت کنم، Mephisto خواهد بود)، اما با توجه به انواع مختلفی از نوع دشمنان و تهدیداتی که با آنها روبرو میشوید، آنها یک بیرنگی کوچک در یک همهگیری جلوه خواهند کرد.
احاطه با کشف و جستجو
اگرچه میتوانستید صرفا برای خودتان به دلیل این کار از هواپیماها بیرون بروید تا انتقام مقدس خود را از جمعیتهای خلافکار بگیرید، زیادی برای ترغیب به جنگهای صلیبی شما وجود دارد. ماموریتهای جانبی میتوانند از ماموریتهای ساده جمعآوری تا کاوشهای کامل زیرزمینی با حضور مینیباسها و گروههای قدرتمندی از دشمنان پر شده باشند.
حتی زندانهای سادهای که در سراسر نقشه پراکنده شدهاند، قولی برای جوامع قدرتمندی مثل جنبههایی هستند که میتوانند به سلاحها الصاق شوند تا مهارتهای شما را بهبود بخشند و ارتقا دهند. هر مجموعه زیرزمینی دارای یک شبکه بزرگ از تونلها، گردهماییها و مسیرهای چرخشی است که پر از دشمنان خطرناک است.
Diablo IV، خوشبختانه، تقریباً همه تلاشهای شما در سراسر نقشهای که با محتوای آن پر است را پاداش میدهد. چیدمان سطوح قدرتمند با زیادی آنقدر که حس خواهید کرد گنج شبیه یک جادوگر ایرلندی هستید، به شما باز میگردد. زندانها به شما اعلام میکنند که پاداش به کدام کلاس شخصیت میتواند کمک کند، بنابراین شما میتوانید تصمیم بگیرید کدام را بخواهید یا نیاز دارید. هر ماموریت، تختهبازی پیدا شده یا منطقه جدید، امتیاز تجربه را پاداش میدهد تا به شما کمک کند رتبه بالاتری کسب کنید و بیشتر از نقاط مهارتی خود را برای سرمایهگذاری در قدرتهای خود بدست آورید.
این چیزی نیست که به طور ضروری جدید و یا اصلی باشد، اما Diablo IV کنترل خواست شما را مثل یک پادشاه جهنمی بر روی روحانیت تان تسخیر میکند. برای سه فصل اول، شما مجبور هستید همه جا را با خودمان قدم بزنید، اما پس از رسیدن به یک نقطه خاص، کنترل یک اسب را به دست خواهید آورد که اکنون کاوشهایتان را به شکلی سریعتر و کارآمدتر انجام دهید. هرگز فکر نمیکردم که در یک بازی ویدیویی بعد از Roach، به این حد از یک اسب تشکر کنم.
من تعادلی که باعث میشود شما در ابتدا به آرامی هر مکانی را عبور کنید تا بتوانید به جهان پایبند شوید، را تقدیر میکنم، سپس با این روش به شما امکان میدهد تا با یک برقصورتی در سراسر نقشه حرکت کنید.
اندوریل، دنیایی پر از تهدیدها و فرصتها
علاوه بر ماموریتهای رایج و کاوشهای زیرزمینی، شما میتوانید در سراسر نقشه Diablo IV در رویدادهای جهانی شرکت کنید. یکی از سیستمهایی که بهبود قابل ملاحظهای داشته است، توانایی تعامل با بازیکنان دیگر در شهرهای مختلف مقدس است. مانند مکانیکهای چندنفره بینهایت دسترسی Destiny، هر Horadrim دیگری که در جستجوی ماموریت خود است، در بازی شما یا بازی کسی دیگر ظاهر میشود.
شما میتوانید با آنها تعامل داشته باشید (که در برخی از ماموریتها نیز از آن استفاده میشود، که عجیب است)، با آسانی تجارت کنید و جلسات همکاری را ترتیب دهید. علاوه بر این، اگر اتفاقی خارج از دنیای شما رخ دهد، آنها ممکن است به طور تصادفی به کمک شما بیایند یا در مورد من، یک گله گرگ عصبانی را به محل من هدایت کنند و بعد ناپدید شوند. خیلی بیادبانه بود، اما خیلی جالب بود.
رویدادهای جهانی کوچکی مثل تصفیه یک ارگ توسط کشتن دشمنان، یا دفاع از یک شهروند محلی فقیر با کشتن دشمنان، یا ارضای عقاید معنوی با… شما از این قبیل رویدادها را تا حالا میشناسید. در کنار رویدادهای لژیونی و مبارزات با رئیس جهان، فرصتهای بسیاری برای تیم کردن با روگها و درویدهای همراه شما وجود دارد تا با سران جهنم به مبارزه بپردازید. این رویدادها برای بقای بلندمدت Diablo IV بیشترین جذابیت را دارند و میتوانند به شوخیهای خوبی تبدیل شوند.
بهترین بخش این است که شما حتی نیازی به اجتماعی بودن ندارید. همه این اتفاقات در بازی رخ میدهد، اگرچه تضاد آنلاین بودن همیشه مورد نفرت است. با این حال، اگر بازیهای همکاری بازیکنان ناشناس برایتان جالب نیست، میتوانید به راحتی با دوستان خود تیم شده و دنیای میزبان به عنوان انکر عمل کند. بازیکردن در این حالت نیز به صورت جداگانه انجام می شود، بنابراین نیازی به نگرانی از سرقت کردن جایزه های کسب شده توسط دیگر بازیکنان نیست.
به طور خلاصه، Diablo IV با ایجاد رویدادهای جهانی و توانایی همکاری با بازیکنان دیگر، این امکان را به شما می دهد تا به راحتی در دنیای بازی به تنهایی یا به صورت گروهی برای مبارزه با دشمنان و رسیدن به هدف خود پیشرفت کنید. با این حال، باید به یاد داشته باشید که این بازی به طور آنلاین بودن برای بازی کردن نیاز دارد.
سبک دیابولیک
اگر تاکنون هر گونه بازی ARPG – به خصوص Diablo – را بازی کردهاید، مطمئناً میخواهید بدانید سیستمهای سفارشی سازی و پیشرفت چگونه هستند. خوشبختانه دوست شکار شیاطین من، اینجا خوبی شماست. با پیشرفت در سطح، امتیازهای مهارتی جمع آوری میشوند که سپس در یک سیستم پیشرفت خطی سرمایهگذاری میشوند. از حملات ابتدایی در خوشه اول تا حمله نهایی و قدرتمند در خوشه آخر.
در هر خوشه، میتوانید انواع مهارتهای فعال و غیرفعال را که میخواهید یاد بگیرید را انتخاب کنید و به بهبود آنها امتیاز بدهید. هر خوشه شامل انواع از پشتیبانیهای فعال و غیرفعال است که میتوانید به آنها امتیاز بدهید، اما همیشه به دنبال فرصتهای شگفت انگیز دیگری در دیگر قدرتها خواهید بود. همانطور که قبلاً اشاره کردم، شما میتوانید با به روز رسانی نسبی آسان، فقط با هزینه پول برای بازنشانی امتیازها، تغییر دهید.
این بسیار عالی است اگر مثل من، در هیجان یک توصیف مهارتی جذاب، تصمیمات نامناسبی میگیرید. با این حال، این به معنای این است که میتوانید انتظار داشته باشید که ساختارهای متا برای هر کلاس، بسیار معمول و رایج شوند. علاوه بر این، فرصت برای سرمایهگذاری در مهارتهای هر شخصیت، مهارت خاص آنها – مانند کتاب مردگان Necromancer برای ارتش مردههایش و ویژگیهای تجهیزات شما – میتواند به طور قابل توجهی شیوه بازی و احساس قدرت در Diablo IV را تغییر دهد.
همچنین میتوانید اشیا را ترانسموگریکنید تا به دنبال ظاهری مورد علاقه خود بدون از دست دادن آمارها باشید. هر قطعه تجهیزات میتواند ارتقا یابد، ویژگیهای خود را به روز کند و با جواهراتی که ویژگیهای آنها را افزایش میدهند، سوکت کنید. اگرچه این ممیتواند برای تازه واردان یک آزمون باشد که فقط با آزمایشها، آنها میتوانند به آرزوهایشان برسند یا مجبور شوند تسلیم سلاح افسانهای شان بشوند، اما همه اینها بخشی از سرگرمی آن هستند.
جهنم تنها درباره آتش و ماگما نیست، بلکه درباره ترک کردن شمشیری است که دو اسکلت میچرخاند همراه با شمشیر زردتان با +50 DPS روی آن.
Lilith به تاج بلندی صعود می کند
وقتی Diablo III در سال 2012 منتشر شد، به دلیل خرید و فروش بی نظیر و پایین بودن سطح پایانی با مشکلاتی مواجه شد. با اضافه کردن محتوای اضافی و انجام کار بسیار، موفق شد خودش را ترمیم کند، اما هرگز اعتباری که شاید ارزش آن را داشته باشد، به دست نیاورد.
Diablo IV با مشکلاتی مواجه نخواهد شد. این یک گسترش اعتماد برانگیز و بزرگ برای یک سری بازی است که بسیاری – از جمله خودم – بعد از شورش Diablo: Immortal، از بدترین ها برای آن انتظار داشتند. صعود Lilith نشان دهنده یکی از بهترین تصمیمات بازی است، با جهانی بزرگ که از محتویات پراکنده، بازی چابک و سیستم سفارشی سازی کلاس جذاب پشتیبانی می کند و تشویق به تجربه و تکرار بازی را دارد.
این بازگشت به فرم نه تنها برای سری Diablo است، بلکه تجربه دهه ها را به شکلی برجسته در یک بازی ARPG برتر که در بالای ژانر قرار می گیرد، ترکیب می کند. عبارت “Live service” به عنوان یک اصطلاح معمولاً باعث ایجاد احتیاط و رزرواسیون برای من می شود، اما خود را در مورد آینده این بازی در حالت بیشتری هیجان زده می کنم. Diablo IV در سالی که پر از عناوین شگفت انگیز است، باید بازی شود. وقتی برای ارزیابی نامزدهای بازی سال 2023 برسد، Diablo IV مطمئناً در بحث خواهد بود.
دیابلو IV به منظور بازگرداندن تخت خود در قله جهان آرپیجی اکشن بهدنیا آمده است. داستانی که با دقت اجرا شده و تاریکترین حالت خود را به خوبی با جهان باز، هیجان انگیز و گستردهای که برای کشتن هزاران هزار شیطان در آن وجود دارد، تلفیق میدهد. علاوه بر مشکلات فنی کوچک و طراحی تکراری زندان، دیابلو IV بهعنوان یک پیروزی در برابر بسیاری از شیاطین، پیروزی در برابر ارتشهای شیطانی است. دیابلو بود فرمانروای اصلی، اما شاید کمپین لیلیث، ترتیب جهنم را به لرزه درآورده باشد.