Stanisław Święcicki که از سال ۲۰۱۳ به عنوان یک نویسنده در سیدی پراجکت رد (CD Projekt RED) فعالیت داشته است، اخیرا در مصاحبهای با مجله رسمی پلیاستیشن (سپتامبر ۲۰۱۸، شماره ۱۵۲) در مورد تیم نویسندگی Cyberpunk 2077 و روند خلاقانهای که این تیم در پیش گرفته، صحبت کرده است.
در ادامه صحبتهای او را در این زمینه میخوانید:
تیم متشکل از حدود ۸ تا ۱۰ نفر است. در حال حاضر ده نفر هستیم؛ بنابراین میشود گفت که تیم بزرگی است.
در اوایل کار تمام تیم در حال جمع و جور کردن خود بودند و در مراحل بالاتر در مورد جهت و هدف خود تصمیم گرفتیم. سپس بعد از این که طرح کلی داستان را مشخص کردیم به صحبت در مورد چشمانداز اصلی در روند پیشروی داستان پرداختیم. روایت داستان یک موضوع کلیدی در سیدی پراجکت رد است. من میتوانم بگویم که روایت کلیدی است و داستان نیز بیشتر از آن کلیدی است. چرا که به سبب داستان است که تیمهای روایی بسیار نزدیک به هم کار میکنند.
هر بخشی برروی موضوعی متفاوت تمرکز کرده است: این که همه چیز منطقی به نظر برسد؛ با مراحل بازی هماهنگ باشد و این که چقدر با سینمایی بودن و جو صحنه سازگار باشد. سپس این دوباره به ما برمیگردد و صحنه را به نحوی که تیمهای دیگر پیشنهاد میدهند، تغییر میدهیم. ما دیالوگ را مینویسیم و دوباره به ما بازمیگردد (دوباره برروی آن کار میکنیم). بنابراین این در واقع یک فرایند چندلایه است.
ما از افسانهها به عنوان یک مرجع قوی برای تعیین مود و اتمسفر بازی استفاده میکنیم چرا که ما میخواهیم جهانی را خلق کنیم که در ۲۰۲۰ دیدهاید. اما به خودمان در زمینهی خلاقیت آزادی دادهایم تا تغییراتی بزرگ را در این جهان و قواعد آن ایجاد کنیم.
این تغییرات الزامی است زیرا Cyberpunk 2020 که من بازی کردم یک عنوان نقشآفرینی تختهای بود. بنابراین ما داریم یک بازی بسیار متفاوت میسازیم. اما برای ما همه چیز به فضای بازی و آنچه که در مورد جهان بازی حائز اهمیت است برمیگردد.
Święcicki همچنین در مورد خط داستانی بازی و شخصیتپردازی در باندهای تبهکاری Cyberpunk 2077 توضیح داد. به گفته او این باندها فقط یک شخصیت شرور محض مانند آن چه که در کتابهای مصور میبینیم نیستند:
CDPR: Cyberpunk 2077 بازیبازان را نه تنها از لحاظ روحی بلکه از نظر فکری نیز به خود مشغول میکند؛ بازی در ذات خود سیاسی است.
لحظهای که داستان تیم تروما در جریان بود، من در تیم نویسندگی حضور داشتم. تیم تروما و آمبولانسشان بخشی از تاریخچه بازی هستند. بنابراین بسیار سخت است افرادی را که در یک آمبولانس به این طرف و آن طرف رفته و در عین حال مسلح هستند را پرسنل یک تیم پزشکی نامید. آنها به عنوان بخشی از این جهان، بسیار خطرناک هستند. لحظهای که آنها وارد صحنه میشوند، اولین چیزی که به ذهنمان میآید این است که “بسیار خوب، درست است؛ این همان اتمسفری است که در نظر داشتم”. باندهای تبهکاری که با آنها سروکار خواهید داشت نیز همینطور. در این مورد ما بر این نکته تاکید داشتیم که آنها را شخصیتهای شرور محض مانند آنچه که در کتابهای مصور میبینیم، نشان ندهیم. آنها یک سری شخصیت منفور نیستند که تصمیم گرفته باشند بدون هیچ دلیلی تجهیزات سایبری را برروی خود نصب کنند. این یک دنیای تاریک و خطرناک است که در آن برخی نمیتوانند تبدیل به یک megacorps شوند و یا تمایلی به آن ندارند. این یک نیاز انسانی است که به دنبال هویت باشیم و برخی افراد نیز جذب گروههای تبهکاری میشوند. با این وجود چهره آنها نشان میدهد که هنوز یک انسان هستند. این یک احساس جهانی هست که همه آن را تجربه کردهایم: این که نیاز داریم تا متعلق به یک گروه باشیم.
متاسفانه هنوز تاریخ انتشار مشخصی برای Cyberpunk 2077 اعلام نشده است؛ با این وجود شنیدهها حاکی از آن است که بازی تا سال ۲۰۲۰ میلادی برروی پلتفرمهای رایانههای شخصی، پلیاستیشن ۴ و اکسباکس وان آماده عرضه و انتشار خواهد شد و احتمال میان نسلی بودن بازی و انتشار آن برروی کنسولهای نسل بعد نیز وجود دارد.