تقریباً دو سال می گذرد که Monster Hunter World صنعت بازی های خود را با تعالی کامل روبرو کرده است. بدون شک یکی از بهترین بازی های این نسل با تعداد بیشماری از محتوا ، ارزش پخش بی پایان ، ساخت بی شماری و سقف مهارت های مضحک و مسخره ای است که حتی جانبازان سری نیز مجبور بودند روی آن کار کنند. این زحمت شوق هیولای شکارچی را به غرب آورد و تب را با قطره ها و حوادث رایگان محتوای آن ادامه داد ، همه اینها با گسترش گسترده ای به سر آمد. یخبندان CAPCOM بار دیگر در خارج از پارک بار دیگر به خانه دیگری برخورد کرده است که می تواند برای خودتان و بازی به ارمغان بیاورد تا آنچه را که Iceborne ارائه کرده است ، بیزار کند.
Iceborne پس از وقایع بازی اصلی ، ساکنان آسترا و دنیای جدید را دنبال می کند ، زیرا سعی می کنند دریابند که چرا Legiana از زیستگاه معمولی خود مهاجرت می کنند. به سرعت کشف شد که همه آنها به محلی یخی معروف به Hoarfrost Reach سفر می کنند ، اما به دلایل نامعلوم. تقریباً مانند طرح بازی وانیل ، کمپین Iceborne در درجه اول به عنوان وسیله ای برای گیم پلی عمل می کند ، اما با این وجود هنوز تلاش و جذابیت قابل توجهی در شخصیت ها و دنیای ساخت آن وجود دارد که باعث می شود لذت بخش شود. این یک نقشه استاندارد برای یک بازی Monster Hunter است با چند شگفتی که در طول زمان تقریباً 30 ساعته پراکنده است.
بزرگترین و بهترین ویژگی جدید یخبندان Hoarfrost Reach و هیولاهایی است که با آن همراه هستند. این منظره سرد و سرمازدگی ، پر از موجوداتی است که برای زنده ماندن با هوای سرد سازگار شده اند. در حالی که پیش از این که هیچ مکان دیگری مانند آن در Monster Hunter World وجود نداشته باشد ، دیدن این منطقه در سریال ها به حالت مرگ انجام نشده است و دیدن آن از طریق بازی ها جزئیات جادویی زرق و برق دار را خیره کننده می کند. همین مورد در مورد Seliana ، پایگاه جدید خارج از Hoarfrost Reach نیز وجود دارد که فروشندگان جدیدی مانند Steamworks را به خود جلب می کند ، و یک مرکز تجاری جدید Gathering Hub برای همه نیازهای شما به چند نفره دارد. چیزهای زیادی برای اکتشاف و کشف وجود دارد ، اما همه مناطق نیز مملو از هیولاهای کشنده ، جدید و قدیمی است.
احتمالاً بزرگترین قرعه کشی یک بازی جدید Monster Hunter ، وعده هیولاها و انواع جدیدی است که با آن همراه هستند و Iceborne روی هیولا کم نمی کند. خواه این حیوانات جدید مانند ولخانا باشند ، یا طرفداران فن هایی مانند Tigrex و Zinogre را برگردانید ، در اینجا کافی است که CAPCOM تقریباً از هر هیولای حاضر برخوردهای بی نظیری و جالب را ایجاد کند. تعداد شکارهای جدید موجود به بهترین شکل مضحک است و با وجود اینکه اکثر آنها انواع هیولاهای قبلی هستند ، آنها شما را به روش های جدید آزمایش می کنند و بسیار متفاوت از رفتارهای معمولی خود رفتار می کنند.
اگر با حلقه گیم پلی Monster Hunter World ناآشنا باشید ، کاملاً ساده است ، و Iceborne تا حدودی با چند مورد جدید یکسان است. شما به شکار هیولا ، حک کردن مواد آنها ، زره پوش و سلاح های جدید از این مواد می روید ، فقط برای استفاده از این تجهیزات در مقابل هیولا های بزرگتر و قوی تر. این حلقه گیم پلی اعتیاد آور است که تقریبا در جهان به نظر می رسید تقریبا بی نقص است ، اما Iceborne با معرفی Clutch Claw و ترکیب های جدید اسلحه آن را بهتر می کند.
پنجه کلاچ به شما امکان می دهد تا بر روی بدن یک هیولا چنگ بزنید ، بسته به اینکه در کدام قسمت قرار بگیرید ، سه گزینه مختلف به شما می دهد. یک حمله سلاح استاندارد باعث تضعیف آن قسمت خاص از هیولا می شود ، یک حمله پنجه ای فقط بر روی سر قابل استفاده است بلکه جهت پیش روی آنها را تغییر می دهد و در آخر حمله اسلینگر که باعث می شود همه مهمات تیراندازی بارگذاری شده شما در یک هیولا تخلیه شود. سر را بفرستید و در جهت خود به سمت پرواز بفرستد ، به طور بالقوه آنها را به یک دیوار خرد می کند و باعث ایجاد سرنگ می شود. به نظر می رسد یک سیستم نسبتاً ساده است ، اما عمق گیم پلی که این مکانیک اضافه می کند قابل درک نیست. این یک لایه استقبال از پیچیدگی و آینده نگری را به روشی فوق العاده رضایت بخش و پاداش دهنده می افزاید. نیازی به گفتن نیست ، سیستم رزم فقط وقتی می توانید وسایل نقلیه جدیدی را که هر سلاح به آن اضافه می کنید ، عمیق تر شوید ، که سقف مهارت را حتی بالاتر می برد.
تمام تلاش یخبندان در مستر رنک ، معادل جدید جهانی G-Rank (بالاترین رتبه جستجوی هیولا) و به دلایل خوب اتفاق می افتد. برخی از دعوا در اینجا شما را آزمایش می کند ، که نیاز به آگاهی مکانی قوی و مواجهه با دانش دارد. شما باید تمام وقت توجه داشته باشید زیرا لحظه ای که نگهبان خود را رها می کنید ، لحظه ای است که خود را تسلیم هر آنچه می کنید مخالف هستید. هرگز احساس ناعادلانه یا عدم تعادل نمی شود ، اما این احساس چالش جدی را ایجاد می کند که بیشتر بازی پایه فاقد آن است. این منحنی مشکل بسیار فوری ، اما بسیار رضایت بخش است.
به تعجب هیچ کس ، شکارچی هیولا جهان هنوز هم زیبا به نظر می رسد ، و یخبندان نیز از این قاعده مستثنا نیست. این سخت است که بگوییم Hoarfrost Reach بهتر از ارتفاعات مرجان به نظر می رسد ، اما شکی نیست که این کار را برای پول خود اجرا می کند. تنوع بصری کاملاً شگفت آور که از قله های پوشیده از برف و دریاچه های یخ زده گرفته تا غارهای یخی پوشیده از استالاکتیت ها با سرمازدگی ماهیان داخل زمین ، حیرت انگیز است. Hoarfrost Reach یک بازی بصری در یک بازی است که همه چیز را به خود اختصاص داده و زیبایی زیبایی را در بازی وانیلی یافت نمی کند.