بازی Spider-Man مدتی است که به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ سونی در دسترس قرار گرفته و با واکنش مثبت منتقدان و بازیبازان روبرو شده است؛ شاید بتوان Spider-Man را بهترین بازی ویدئویی ساخته شده بر اساس این ابرقهرمان محبوب مارول برشمرد. با این حال، تنها دلیل ساخته شدن این بازی، همکاری و مشارکت شرکت سونی است و بدون کمک آنها شاید هرگز شاهد این بازی نبودیم.
بریان اینتیهار (Brian Intihar)، کارگردان بخش خلاقیت بازی Spider-Man، در گفتگو با Kinda Funny Games، ابراز داشت که به لطف آزادی کاملی که توسط سونی و پلیاستیشن به توسعه دهندگان این بازی داده شده است، شاهد ساخته شدن این بازی بودهایم و آنها نقش مهمی در روند توسعه Spider-Man داشتهاند. وی در این خصوص گفت:
اگر پلیاستیشن نبود و اگر حمایت آنها را نداشتیم، شاید هرگز شاهد این بازی نبودیم. هر بار که من میخواستم کاری انجام دهم و تغییراتی جدی اعمال کنم، با پاسخ «باشه» روبرو میشدم. من هیچوقت درباره «هیچی» نشنیدم. این درست مانند این بود که [به من بگویند] «تنها انجامش بده». سوال اصلی این بود که «آیا این کار قرار است باعث بهتر شدن بازی شود؟» و من میگفتم «بله» و آنها نیز پاسخ میدادند که «باشه» و این آخرین باری بود که من صحبتی درباره آن میشنیدم.
پرواضح است که شرکت سونی حمایت و پشتیبانی خوبی از توسعه دهندگان و شریکان تجاری خود دارد که مهر تائید این قضیه را، میتوان وجود چنین بازیهای انحصاری موفقی برشمرد. آنها به توسعه دهندگان خود احترام میگذارند و دستشان را برای انجام کارهای خلاقانه باز میگذارند. اگر چنین رفتاری را برای دیگر بازیهای بزرگ این شرکت نیز ببینیم، قطعاً عالی خواهد بود.
بازی Spider-Man، ساخته استودیوی بازیسازی اینسومنیاک گیمز (Insomniac Games)، در حال حاضر به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ در دسترس قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر از این بازی، پیشنهاد میکنیم نقد و بررسی منتشر شده از آن در وبسایت گیمفا را از این نشانی بخوانید. همچنین هایلایت این بازی نیز منتشر شده که از این نشانی قابل دسترسی است.